Page 12 - EFRAATON177
P. 12

‫שרותים חברתיים‬

       ‫חונכזום‬                                                                    ‫סוכת שלום‬
                                             ‫‪ ‬אורית סייף‬                                                     ‫‪ ‬יהודית אפללו‬

                                               ‫באפרת פעול פרוייקט‬                                               ‫לקראת חג הסוכות ועל‬
                                               ‫חונכויות אישיות לילדים‬                                           ‫רקע הסגר‪ ,‬התגייסו בני‬
                                               ‫מגילאי הגן ועד גילאי התיכון‬                                      ‫הנוער של אפרת ותלמידי‬
                                               ‫לתלמידים הזקוקים לסיוע‬                                           ‫נווה שמואל לסייע בבניית‬
                                               ‫לימודי‪ .‬הפרוייקט מופעל ע"י‬                                       ‫עשרות סוכות למשפחות‬
                                               ‫מתנדבים באמצעות קשר‬                                              ‫ולוותיקים‪ .‬התלמידים הגיעו‬
                                               ‫טלפוני או בזום‪ .‬במידה והנכם‬                                      ‫ועבדו במאור פנים ובמסירות‬
                                               ‫מעוניינים לשמוע פרטים‬                                            ‫רבה ושימחו את המשפחות‬
                                               ‫נוספים ניתן לנות לאורית סייף‬                                     ‫ואת הוותיקים מאוד‪ .‬נוצרו‬
                                               ‫במייל או בנייד‪058-7322189:‬‬                                       ‫קשרים משמחים‪ ,‬המשפחות‬
                                                                                                                ‫הודו לבני הנוער ובחלק‬
                                                       ‫‪orit@kedma.org‬‬                                           ‫מהמשפחות הקשר עם בני‬

                                                       ‫‪Homework Helpers is an‬‬                                       ‫הנוער ממשיך‪ .‬כל הכבוד‪.‬‬
                                                       ‫‪innovative program that‬‬
                                                       ‫‪pairs English-speaking‬‬     ‫טוב שכן טוב‬
                                                       ‫‪volunteer tutorswith kids‬‬                                                  ‫‪ ‬יהודית אפללו‬
                                                       ‫‪from families who have‬‬     ‫‪During this long period of‬‬
                                                       ‫‪been hit hard by the‬‬       ‫‪Corona, the Neighborhood‬‬            ‫בתקופה ארוכה זו של ימי קורונה‪,‬‬
                                                       ‫‪pandemic. The program is‬‬   ‫‪Resilience Teams have been busy‬‬     ‫צוותי החוסן השכונתיים עסוקים‬
                                                       ‫‪geared for children from‬‬   ‫‪thinking, learning, and adapting‬‬    ‫בלמידה‪ ,‬חשיבה והתאמת מענים‬
‫‪kindergarten through high school, and the tutoring sessions can take place‬‬        ‫‪to the changing needs of the‬‬        ‫לצרכים המשתנים בכל עת‪ .‬אחת‬
‫‪over zoom or phone. For eligibility and for any questions, please contact‬‬         ‫‪community. The “Good Neighbor‬‬       ‫היוזמות הייחודיות והחדשניות היא‬
‫‪058-7322189‬‬                                                                       ‫‪Project” is one of the unique‬‬       ‫של צח"ש רימון‪-‬תאנה‪" :‬שכן נאמן‪-‬‬
                                                                                  ‫‪initiatives implemented by the‬‬
‫אוש"ר (אהבה ושבת רגועה)‬                                                           ‫‪Neighborhood Team in Rimon-‬‬                                  ‫שכן טוב"‪.‬‬
                                                                                  ‫‪Te’ena.‬‬
                                            ‫‪ ‬שרונה בלנק‬                          ‫‪The Good Neighbor Project‬‬           ‫במסגרת הפרויקט ממונה לכל רחוב‬
                                                                                  ‫‪assigns a ‘Good Neighbor’ to‬‬        ‫בשכונה שכן העומד בקשר אישי עם‬
‫תכנית אוש"ר החלה זו השנה הרביעית‪ .‬במסגרתה זוכים ילדים עם צרכים מיוחדים‬            ‫‪every street in the neighborhood.‬‬   ‫שאר האנשים ברחוב ומהווה כתובת‬
‫באפרת לפעילות בשבת אחה"צ‪ .‬התכנית החלה ביוזמת שתי בנות הקהילה שהביעו‬               ‫‪The Good Neighbor is in personal‬‬    ‫לפניות ובקשות‪ .‬בשלב ראשון השכן‬
‫רצון לתת מענה למשפחות צמי"ד באפרת כדי שיוכלו גם הן ליהנות משבת כיום‬               ‫‪contact with the others on the‬‬      ‫מנסה לתת מענה לפניות בעזרת‬
                                                                                  ‫‪street, and is the address for all‬‬  ‫המשאבים הקיימים בסביבתו‪,‬‬
                               ‫מנוחה ולא זמן מאתגר שבו המסגרות לא פועלות‪.‬‬         ‫‪inquiries and requests. The Good‬‬    ‫ובמידת הצורך מעלה את הצרכים‬
                                                                                  ‫‪Neighbor uses existing resources‬‬    ‫לחבר הצח"ש הקרוב אליו‪ .‬בצורה‬
‫הפעילות שמתקיימת במתנ"ס בזית נמשכת שעה וחצי בכל שבת‪ .‬המדריכים אוספים‬              ‫‪to respond to and to help those‬‬     ‫כזאת לכל אדם בשכונות יש כתובת‬
‫את החניכים מביתם ומחזירים אותם בסוף הפעילות‪ .‬הפעילות נעשית בהתנדבות‬               ‫‪who have questions or needs. The‬‬    ‫ברורה לפנות אליה‪ .‬כמו כן‪ ,‬השכן‬
‫מלאה ומעילים אותה תיכוניסטים מכל בתי הספר ותנועות הנוער‪ .‬החניכים הם‬               ‫‪project ensures that everyone in‬‬    ‫הטוב דואג לעדכן במידע חיוני המופץ‬
‫בגילאים שונים עם מגוון רחב של צרכים מיוחדים‪ .‬נכון להיום ישנם בתכנית ‪14‬‬            ‫‪the neighborhood has up to date‬‬
‫חניכים‪ ,‬מדריך אישי לכל חניך ושני רכזים‪ .‬הפרויקט מתקיים בשותפות של המחלקה‬          ‫‪information and knows where to‬‬                ‫ע"י אגף הביטחון במועצה‪.‬‬
                                                                                  ‫‪go for assistance.‬‬
                                     ‫לשירותים חברתיים‪ ,‬מטה הנוער והמתנ"ס‪.‬‬         ‫‪The following are the members of‬‬    ‫להלן שמות חברי צח"ש רימון תאנה‪:‬‬
                                                                                  ‫‪the Rimon-Te’ena Neighborhood‬‬
‫השנה נפתחה פתיחת שלוחה של אוש"ר גם בשכונת בתמר‪ .‬כך יוכלו גם משפחות‬                ‫‪Resillience Team:‬‬                            ‫מרים ונגרובר‪052-7203459 :‬‬
‫הגרות בתמר ובדגן ליהנות גם הן מהפרויקט המוצלח על אף המרחק משכונת הזית‪.‬‬            ‫‪Miriam Wengrower: 052-7203459‬‬
‫אנו ממליצים בחום להצטרף‪ ,‬חניכים ומדריכים‪ ,‬ומזמינים אנשים מהקהילה לבוא‬             ‫‪Nava Isaac: 050-8434797‬‬                        ‫נאוה איזיק‪050-8434797 :‬‬
‫לבקר‪ ,‬להתרשם מהעשייה ואף להיות שותפים ולספר סיפור קצר או לשיר כמה‬                 ‫‪Rachel Levmore: 050-2746604‬‬
                                                                                  ‫‪Efrat Wells: 052-6071905‬‬                       ‫רחל לבמור‪050-2746604 :‬‬
                                              ‫שירים‪ .‬כך כולם יהיו מאוש"רים!‬       ‫‪Sharon Oshin: 055-661821‬‬
                                                                                  ‫‪Aharon Juni: 058-6890765‬‬                       ‫אפרת וולס‪052-6071905 :‬‬
                                                                                  ‫‪Naomi Neiman: 058-4022907‬‬
                                                                                  ‫‪We plan to develop this project in‬‬               ‫שרון אושן‪055-661821 :‬‬
                                                                                  ‫‪other Efrat neighborhoods as well.‬‬
                                                                                                                                  ‫אהרון יוני‪058-6890765 :‬‬

                                                                                                                                 ‫נעמי ניימן‪058-4022907 :‬‬

                                                                                                                      ‫אנו ממליצים גם לשאר השכונות‬
                                                                                                                      ‫לאמץ מודל זה שמעניק יכולת להגיע‬
                                                                                                                      ‫לכל תושב ותושב והכוונה היא לפתח‬

                                                                                                                           ‫אותו בהתאמה לשכונות נוספות‪.‬‬

‫‪32 31 30 29 28 27 26 25 24 23 22 21 20 19 18 17 16 15 14 13 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1‬‬
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17