Page 10 - Gushpanka297
P. 10

‫קרן אור‬

‫מהמפעל המבורך הזה‪ ,‬שעוזר לכל כך הרבה‬        ‫של משפחה שהאבא נפצע קשה בפיגוע וכעת‬           ‫חשיפה‪ :‬לאן‬
‫אנשים ומשפר את חייהם‪ .‬גם השנה יוצאות‬        ‫גם האמא חלתה ואינה יכולה לעבוד; תומכות‬         ‫הולך הכסף‬
‫הקרנות לגיוס תרומות מתושבים ועסקים למען‬     ‫בנפגעי טרור שזקוקים לעזרה נוספת לזו שנותן‬
‫משפחות הגוש הזקוקות לכך‪ .‬הכסף משמש‬          ‫משרד הביטחון; משקמות נערה בסיכון שנזקקת‬             ‫שלכם?‬
‫לרכישת תלושים לקניות ברמי לוי ולסיוע‬        ‫למסגרת טיפולית יקרה מאוד שלהוריה אין‬
‫נוסף במהלך השנה‪ ,‬כמו במקרים שהוזכרו‬                                                      ‫לרגל קמפיין גיוס התרומות של‬
‫לעיל‪ .‬בקרן ישמחו שגם השנה‪ ,‬תפתחו את‬                         ‫אפשרות לממן בעצמם; ועוד‪.‬‬         ‫קרן גוש עציון והקרן לעזרה‬
‫הלב ותתרמו למען השכנים והחברים שלכם‬         ‫בקרן מאמינים בנתינת חכות ולא דגים‪,‬‬               ‫הדדית‪ ,‬מספרים אנשיהן על‬
‫הזקוקים לכך‪ .‬לתרומות‪www. ,02-9939917 :‬‬      ‫במידת האפשר‪ .‬למשל‪ ,‬בני זוג ששניהם עובדים‪,‬‬          ‫המקרים הקשים המגיעים‬
‫‪ ,gush-etzion.org.il‬ובמעטפות הגוביינא‬       ‫אך משכורותיהם לא מצליחות להוציא אותם‬             ‫אליהם‪ ,‬שנגמרים בחיוך של‬
                                            ‫ממעגל העוני‪ .‬אב המשפחה נרשם ללימודים‬                               ‫הכרת תודה‪.‬‬
                            ‫שנשלחו אליכם‪.‬‬   ‫באוניברסיטה על מנת להגדיל את סיכוייו לקבל‬
        ‫שנה טובה‪ ,‬מתוקה ומוארת לכולם‪.‬‬       ‫עבודה שתפרנס את משפחתו בכבוד‪ .‬בעקבות‬       ‫אם תהיתם לאן הולך הכסף שאתם תורמים לקרן‬
                                            ‫בקשה שהופנתה לקרן‪ ,‬נרכש מחשב נייד עבורו‬    ‫גוש עציון‪ ,‬אז הוא עושה רק טוב‪ ,‬והרבה‪ .‬תקציב‬
                                            ‫כדי שיהיה לו קל יותר ללמוד; למשל‪ ,‬אם‬       ‫הקרן מתחלק לשניים‪ :‬פרויקטים משמעותיים‬
                                            ‫חד‪-‬הורית וללא הכשרה מקצועית התפרנסה‬
                                            ‫מעבודות מזדמנות‪ .‬הקרן מימנה עבורה קורס‬                                 ‫ועזרה לנזקקים‪.‬‬
                                                                                       ‫באפיק הצדקה‪ ,‬הקרן תורמת בין היתר‬
                                             ‫מקצועי‪ ,‬וכיום היא עובדת ומתפרנסת בכבוד‪.‬‬   ‫לקשישים שהפנסיה שלהם לא מספיקה‬
                                            ‫חשוב בקרן שתהיו שותפים‪ ,‬שתרגישו חלק‬        ‫לטיפולי השיניים או לחימום‪ .‬קשישים אלו הם‬
                                                                                       ‫לעיתים רבות בודדים ונזקקים לליווי‪ ,‬שגם לו‬

                                                                                                         ‫התרומות שלכם מסייעות‪.‬‬
                                                                                       ‫התרומות שלכם מעלות אוכל על שולחנה‬

‫אבל אמא דאגה שתקבלי טיפול‪ .‬החיילים‬          ‫סיפור מאורגן של האירועים‪ .‬עם זאת‪ ,‬תחושת‬                        ‫פינת חוסן‬
‫ששומרים עלינו עזרו לנו‪ ,‬והרופא הגיע ובדק‬    ‫חוסר האונים הקשה חרוטה במוחם וגופם‪,‬‬
‫אותך ואותי וטיפל בנו‪ ,‬ועכשיו אנחנו מרגישים‬  ‫ובמקרים מסוימים‪ ,‬מנהלת את התגובות שלהם‪.‬‬             ‫תבערה‬
‫טוב‪ .‬מתקנים עכשיו את הרכב ואז נוכל לנסוע‬    ‫ניתן לעזור לשירה‪ .‬ראשית‪ ,‬זה בסדר גמור‬
‫בו שוב למקומות שאנחנו אוהבים כמו לסבא‬       ‫שילד יחווה את הוריו עצובים או דואגים‪ ,‬אך‬                   ‫תמר אטיה‬
                                            ‫חשוב שיהיו מספיק מווסתים‪ ,‬כדי לשדר לו‬
                                  ‫וסבתא‪".‬‬   ‫שהם ממשיכים לשמור עליו ולהיענות לצרכיו‪.‬‬    ‫אם מודאגת התקשרה למרכז חוסן בעקבות‬
‫במקרים בהם האירוע ממשיך להשפיע‬              ‫הורה נסער מאוד יראה בעיני הילד כמישהו שלא‬  ‫התנהגות לא שגרתית של שירה‪ ,‬ביתה בת‬
‫על מצב רוחו של הפעוט ותפקודו‪ ,‬ניתן‬          ‫יכול להגן עליו‪ .‬אם הורה מוצף מדי רגשית‪,‬‬    ‫השנתיים וחצי‪ ,‬שבוע לאחר שבקבוק תבערה‬
‫לסייע בטיפול בשם ‪Child Parent‬‬               ‫כדאי לתת לדמות אחרת לטפל ולהרגיע‪ ,‬עד‬       ‫הושלך על המכונית המשפחתית‪ .‬מאז האירוע‪,‬‬
‫‪ .Psychotherapy - CPP‬הטיפול‪ ,‬הניתן‬                                                     ‫לשירה יש סיוטים והיא בוכה כשהיא רואה‬
‫במרכז חוסן‪ ,‬מתקיים עם ההורה והילד ביחד‬                                   ‫שההורה ירגע‪.‬‬  ‫חיילים‪ ,‬בבקרים היא מתקשה להיפרד והיא לא‬
‫ונועד לעיבוד האירועים וסיוע בהשבת תחושת‬     ‫שנית‪ ,‬גם אם הילד צעיר מאוד‪ ,‬חשוב לדבר‬      ‫הילדה מלאת הביטחון ושמחת החיים שהוריה‬
                                            ‫איתו על האירוע ולתת לו את המילים שאין‬
                       ‫ההורה כמגן על הילד‪.‬‬  ‫לו למה שקרה‪ ,‬ורצוי מוקדם ככל האפשר‪.‬‬                                           ‫מכירים‪.‬‬
                                            ‫הסיפור צריך להיות מובנה ולכלול את הרגשות‬   ‫פעמים רבות‪ ,‬אין מספיק מודעות לתגובות‬
                   ‫מרכז חוסן‪02-9937933 :‬‬    ‫שהתעוררו באירוע‪ ,‬להדגיש את גורמי התמיכה‬    ‫של ילדים צעירים לאירועי חיים טראומטיים‪.‬‬
               ‫שאלות ותגובות לפינת חוסן‪:‬‬    ‫שעזרו בהתמודדות ומהווים מעטפת תומכת‬        ‫ילדים מגיבים לאירועים אלו מגיל צעיר מאוד‪,‬‬
              ‫‪mhetzion1@itc-office.org.il‬‬   ‫ושמירה על ביטחון ויציבות‪ ,‬ולבסוף להתייחס‬   ‫במיוחד כאשר הם רואים שאירועים אלה גורמים‬
          ‫או למיכל בן שלום מנהלת המרכז‬                                                 ‫להוריהם‪ ,‬הדמויות הבטוחות עבורם‪ ,‬דחק‪,‬‬
               ‫‪mhetzion@itc-office.org.il‬‬                 ‫לחזרה הצפויה לשגרה המוכרת‪.‬‬   ‫עצב או בהלה‪ .‬ההבדל הוא‪ ,‬שלילדים צעירים‬
                                            ‫למשל‪" :‬נסענו ברכב‪ ,‬זרקו עלינו אבנים‪,‬‬       ‫אין מילים שעוזרות להם להביע את אשר חוו‪.‬‬
‫תמר אטיה‪ ,‬עו"ס קלינית ומטפלת זוגית‬          ‫החלון נשבר והיו המון זכוכיות‪ .‬אמא נבהלה‬    ‫פעמים רבות הם אינם מצליחים לזכור או ליצור‬
‫ומשפחתית מוסמכת‪ ,‬מלמדת בריאות הנפש של‬       ‫מאוד ובכתה‪ .‬זה הבהיל אותך כשהאבנים פגעו‬
‫הגיל הרך באוניברסיטה העברית‪.‬‬                ‫ברכב וכשראית את אמא בוכה‪ .‬אמא גם נבהלה‪,‬‬

                                                                                                ‫‪ 10‬גּושפנקה‬
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15