Page 8 - Gushpanka304
P. 8

‫צילום‪markus spiske on Unsplash :‬‬             ‫הבית הפיזיות החליפו מכשירים חשמליים‪.‬‬                            ‫פינת חוסן‬
                                             ‫כך‪ ,‬בלי ששמנו לב‪ ,‬הפכו חיינו לכמעט נטולי‬
‫נשמע טוב בתיאוריה‪ ,‬אך קשה ליישום‬             ‫פעילות גופנית‪ .‬לא פלא שהעידן הנוכחי‬             ‫נפש בריאה‬
‫במציאות‪ ...‬אז מה בכל זאת יכול לעזור? פעילות‬  ‫מאופיין בעלייה בתחלואה גופנית ונפשית‪ .‬חלק‬        ‫בגוף בריא‬
‫בזמנים קבועים‪ ,‬יצירת מחויבות (למשל‪ ,‬לקבוע‬    ‫מהעלייה הזאת מוסבר על ידי הירידה בפעילות‬       ‫במאה ה‪21-‬‬
‫עם חבר) או התניית משהו שמהווה צ'ופר‬          ‫הגופנית‪ .‬מחקרים מראים שפעילות גופנית‬
‫בשבילנו בפעילות (למשל‪ ,‬צפייה בסדרה‬           ‫מפחיתה מתח ולחץ‪ ,‬משפרת מצב רוח‪ ,‬מסייעת‬              ‫עינת אור לנצקרן‬
‫אהובה רק תוך כדי צעידה על ההליכון)‪ .‬כדאי‬     ‫לשינה‪ ,‬מעלה ערנות ומשפרת את הריכוז‪ .‬כל‬
‫להציב רף שמתאים ליכולותינו ואורח חיינו‪ ,‬כדי‬                                              ‫אורח החיים המודרני מאופיין בעלייה בעומס‬
‫לייצר חוויית הצלחה שתסייע להתמיד‪ .‬והכי‬            ‫זאת מבלי להתייחס ליתרונות הרפואיים‪.‬‬    ‫ובקצב חיים מהיר‪ .‬כולנו רצים בין הבית‬
‫חשוב‪ -‬למצוא פעילות שאוהבים ונהנים ממנה‬       ‫לא נוכל להחזיר לאחור את גלגלי ההיסטוריה‪,‬‬    ‫לעבודה‪ ,‬לילדים‪ ,‬עובדים שעות רבות ולצד זה‬
                                             ‫אז מה כן? ניתן ורצוי להכניס פעילות גופנית‬   ‫מנסים להיות ההורים הכי יצירתיים‪ ,‬המארחים‬
  ‫כי‪ ,‬בניגוד לשיר המפורסם‪ ,‬זה לא רק ספורט‪.‬‬   ‫לחיינו באופן יזום‪ .‬כל מי שעושה ספורט מכיר‬   ‫הכי מוצלחים‪ ...‬גם אם אנחנו מצליחים להשיג‬
                                             ‫את ההרגשה הטובה בסיום הפעילות‪ .‬איך‬          ‫את מטרותינו‪ ,‬פעמים רבות המרוץ הזה מלווה‬
                                             ‫זה קורה? ברמה הפיזיולוגית‪ ,‬בזמן פעילות‬
                                             ‫גופנית‪ ,‬משתחררים חומרים שונים המשפיעים‬                     ‫ברמות גבוהות של מתח ולחץ‪.‬‬
                                             ‫על הנפש‪ .‬למשל‪ ,‬אנדורפינים‪ ,‬המכונים גם‬       ‫תופעה מקבילה המאפיינת את העידן‬
                                             ‫"המורפיום של הטבע"‪ ,‬גורמים לשיכוך כאבים‬     ‫המודרני היא עלייה חדה בשימוש בטכנולוגיה‬
                                             ‫ולשיפור מצב הרוח‪ .‬חומרים נוספים המופרשים‬    ‫שמייצרת אורח חיים הרבה פחות פעיל‪ .‬כיום‬
                                             ‫בזמן פעילות גופנית משפיעים על הריכוז ועל‬    ‫אנחנו כבר לא הולכים ממקום למקום אלא‬
                                             ‫מצב הרוח‪ .‬בנוסף‪ ,‬אימון גופני מוביל לשחרור‬   ‫נוסעים‪ ,‬כבר לא עובדים בעבודות פיזיות אלא‬
                                             ‫אנרגיה ומפחית מתח בשרירים‪ ,‬דבר שמתורגם‬      ‫בעבודות משרדיות‪ ,‬שבהן אנחנו יכולים להעביר‬
                                             ‫להפחתת תחושות מתח ולחץ‪ .‬פעילות גופנית‬       ‫יום שלם בלי לקום מהכסא‪ ,‬וגם את עבודות‬
                                             ‫גם משפרת דימוי עצמי‪ ,‬מגבירה תחושת‬
                                             ‫שליטה ומסיחה את הדעת מדאגות ומחשבות‬

                                                                               ‫שליליות‪.‬‬

 ‫מרכז חוסן עציון פועל עם רשויות אפרת‪,‬‬         ‫טיפול אישי‪ ,‬משפחתי וקבוצתי‬
‫ביתר וגוש עציון לחיזוק החוסן הקהילתי‪ ,‬על‬
‫רקע ההתמודדות עם המצב הביטחוני‪ :‬קידום‬           ‫מתמודדים עם קושי‬
  ‫החוסן‪ ,‬הערכות לחירום ומתן טיפול רגשי‬        ‫או חרדה על רקע בטחוני‬

‫טופס פניה ראשוני‬  ‫מרכז חוסן עציון‬             ‫טיפול ממוקד לילדים‪ ,‬נוער ומבוגרים‬

                                              ‫ללא עלות ‪ -‬סודיות מובטחת‬

                                                   ‫מענה טלפוני בין השעות ‪8:30-14:30‬‬

                                             ‫‪02-9939378 | 058-3989550‬‬

                                             ‫או במייל‪mhetzion1@itc-office.org.il :‬‬

                                                                                         ‫‪ 8‬גּושפנקה‬
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13