Page 6 - Gushpanka305
P. 6

‫על הדרך‬

‫אשריכם שזכיתם‪ ,‬חידון התנ"ך והמורשת‬           ‫כזה – יודע לבטח‪ .‬המשימה הזאת היא על‬             ‫פינוק ויצירה בבת עין‬
                                              ‫כתפינו ועל כתפיכם‪ ,‬כדי שנפסיק להסתפק‪".‬‬
‫מעט מנאור‪ .‬נאור כרמי בשבת קהילה בכרמי צור‬                                                  ‫בין הקורונה לחופש הגדול‪ ,‬בין גלי המגפה לגלים‬
                                             ‫שלושה שופטים נכבדים ניקדו את תשובות‬           ‫בים‪ ,‬החליטו בבת עין לנצל את רגעי השגרה‬
‫אורח השבת היה היוצר והמפיק נאור כרמי‪,‬‬        ‫המתחרים‪ :‬מר אריה רוטנברג ומר דוד נתיב‪,‬‬        ‫היקרים ולהפיק ערב מפנק לנשות היישוב‬
‫שהגיע עם משפחתו‪ .‬השבת נפתחה בקבלת‬            ‫שניהם אנשי חינוך ומדריכי טיולים בעלי ידע‬      ‫בארץ האיילים‪ .‬החווה חולקה למתחם סדנאות‬
‫שבת מוזיקלית‪ ,‬בה ניגן נאור יחד עם ילדיו על‬   ‫נרחב‪ ,‬ויואב שלוסברג‪ ,‬חתן חידון התנ"ך העולמי‬   ‫כגון‪ :‬מקרמה וליבוד‪ ,‬העצמה אימהית‪ ,‬כיתת‬
‫מגוון כלי נגינה‪ .‬לאחר מכן‪ ,‬התקיימה תפילה‬     ‫לנוער‪ ,‬חתן התנ"ך הכלל צה"לי ומחבר שאלות‬       ‫יוגה בחורשה‪ ,‬קבוצת מחול אתני וסדנת תפילה‬
‫מרכזית‪ ,‬ובלילה התקיים טיש חסידי עם נאור‪.‬‬     ‫לחידון התנ"ך העולמי‪ ,‬שגם הפיק את החידון‬       ‫והתבודדות‪ .‬הנשים הוזמנו לטיפולים שונים‪,‬‬
‫הטיש התקיים ברחוב והיה ערוך ומסודר כמו‬                                                     ‫ובין לבין יכלו ליהנות מארוחת ערב נעימה של‬
‫טיש אמיתי‪ ,‬עם קיגל וטשולנט כמובן‪ .‬בשבת‬                                           ‫הנוכחי‪.‬‬   ‫פיצות וסלטים‪ ,‬ולקינוח ‪ -‬בר קינוחים מעשה‬
‫בבוקר‪ ,‬התקיימו שיעורים לכל ילדי היישוב‬       ‫בשל מגבלות הקורונה‪ ,‬רוב הצופים בחידון‬         ‫ידי סטודנטיות מכפר שעלים‪ .‬מי שהגיעה עם‬
‫בחצרות בתים‪ ,‬לגברים התקיים שיעור עם‬          ‫צפו בו בשידור ישיר בכיתות ובפייסבוק‪ ,‬אך הורי‬  ‫תינוק‪ ,‬יכלה להשאיר אותו בפינת הבייביסיטר‬
‫נאור ולנשים‪ -‬עם תמר כרמי‪ ,‬אשתו‪ ,‬שסיפרה‬       ‫המתמודדים לא ויתרו על המעמד המרגש והגיעו‬      ‫שהוקמה במתחם‪ .‬נשים שביקרו בערב סיפרו‬
‫על עבודתה המרתקת בעמותת "יד לאחים"‪,‬‬          ‫לאולם לעודד את ילדיהם‪" .‬לא היינו מודעים‬
‫הפועלת נגד טמיעה והתבוללות‪ .‬השבת ננעלה‬       ‫כמה היא רצינית באתגר הזה‪ ,‬עד שהיא עלתה‬                  ‫על נוכחות מרשימה ואווירה נהדרת‪.‬‬
‫בסעודה שלישית לנוער‪ ,‬במפגש של ותיקי‬          ‫לחצי הגמר‪ ",‬סיפר לגושפנקה חיים אלבוים‪,‬‬        ‫עוד בבת עין‪ :‬מי שהגיע לאחרונה ליישוב‬
                                             ‫אביה של הדר‪ ,‬אחת המתמודדות‪ ,‬תושב נווה‬         ‫בוודאי התרגש ממתיחת הפנים שעברה‬
                      ‫היישוב ובסיור יישובי‪.‬‬  ‫דניאל‪ ,‬ואילו ציבי קורן‪ ,‬תושבת אלו"ש ואמה‬      ‫הכניסה‪ :‬מבנה אבן מקומית אומנותי ומרשים‪,‬‬
                                             ‫של רעות‪ ,‬בוגרת כיתה ו' בבי"ס ראשית‪ ,‬סיפרה‬     ‫שמוטמע בו פסיפס מעשי ידי התושבים‪ ,‬מקבל‬
                                             ‫שדווקא ראתה את ביתה לומדת הרבה לקראת‬          ‫את פני הבאים‪ .‬הפסיפס הוכן ע"י אמהות ובנות‬
                                             ‫החידון עם כמה מחברותיה‪" .‬הסבא של רעות‪,‬‬        ‫מהיישוב‪ ,‬בהנחיית האומנית שרון ברנד‪ ,‬וחיכה‬
                                             ‫אותו לא הכירה‪ ,‬היה מהשופטים הראשונים‬          ‫שנה לתצוגה מכובדת שתהיה מרשימה ו"בת‬
                                             ‫של החידון הארצי לתנ"ך‪ .‬רעות עצמה לומדת‬        ‫עינית"‪ .‬לבסוף‪ ,‬שני אומני אבן מקומיים‪ ,‬יעקב‬
                                             ‫כל קיץ תנ"ך עם סבתא שלה‪ .‬היא מאוד אוהבת‬       ‫חי ונעם ג'קסון‪ ,‬בסיוע תושבים נוספים‪ ,‬בנו יחד‬
                                             ‫תנ"ך‪ ,‬אבל היא פחות אוהבת את החידון עצמו‬       ‫את הכניסה המרשימה ושיבצו בה את הפסיפס‪.‬‬
                                             ‫כי היא ביישנית‪ .‬התנ"ך מחבר אותה לשורשים‪.‬‬      ‫"זה ממש מרחיב את הלב"‪ ,‬אמר לגושפנקה‬

                                                           ‫יש שיח ער בנושא בבית שלנו‪".‬‬                                    ‫תושב נלהב‪.‬‬
                                             ‫החידון המרתק הסתיים בתוצאות הבאות‪:‬‬
                                             ‫למקום ראשון הגיע איתן גלידאי‪ ,‬תושב אלון‬       ‫כניסה מרשימה ו"בת עיינית"‬
                                             ‫שבות שלומד באורות עציון‪ .‬במקום השני ‪-‬‬
                                             ‫יונתן כהנא‪ ,‬תושב אלון שבות תלמיד אורות‬                  ‫עבודת שורשים‬
                                             ‫עציון‪ ,‬ובמקום השלישי ‪ -‬אייל שבות‪ ,‬תושב‬
                                                                                           ‫"את מה שהמתמודדים היום עושים‪ ,‬לא יכולתי‬
                                                              ‫ראש צורים‪ ,‬תלמיד ראשית‪.‬‬      ‫לעשות בגילם‪ .‬מדוע? כי אז ישב כאן הצבא‬
                                                                                           ‫הירדני"‪ ,‬כך פתח ד"ר אבשלום קור את חידון‬
                                                    ‫נאור (ב)כרמי צור‬                       ‫התנ"ך ומורשת גוש עציון‪ ,‬שנערך בשבוע‬
                                                                                           ‫שעבר בגבעה הצהובה‪ .‬ראש המועצה‪ ,‬שבא‬
                                             ‫לאחרונה‪ ,‬התקיימה ביישוב כרמי צור שבת‬          ‫לברך את שלושה עשר המתמודדים הנרגשים‪,‬‬
                                             ‫קהילה‪ .‬שבת זו הינה מסורת כבר כמה שנים‪,‬‬        ‫דיבר איתם על ריבונות ועל הססנות ממשלות‬
                                             ‫אך השנה‪ ,‬בשל כל מגבלות הקורונה‪ ,‬הספק‬          ‫ישראל בסיפוח השטח עד היום‪" .‬כאשר אתם‬
                                             ‫בנוגע לקיום השבת היה גדול‪ .‬בסופו של דבר‪,‬‬      ‫תנהלו את המדינה הזאת‪ ,‬אני רוצה שתדעו למה‬
                                             ‫עם מחשבה ויצירתיות רבה ובסיוע מתנ"ס גוש‬       ‫אנחנו כאן‪ ,‬בארץ הזאת‪ .‬מי שמשתתף בחידון‬

                                                ‫עציון‪ ,‬הצליחו ביישוב לארגן שבת ומרגשת‪.‬‬

          ‫לאחר חמישה חודשים של לימודי הכשרה אינטנסיביים‪ ,‬סיימו‬
       ‫מטפלות המעונות של רשת 'בשבילי החינוך' שבגוש עציון קורס‬
     ‫הכשרת מטפלות לגיל הרך‪ .‬במהלך הקורס‪ ,‬למדו המטפלות באופן‬
     ‫מקצועי ומעמיק על תפקידי המטפלת‪ ,‬אתיקה מקצועית‪ ,‬סדר יום‪,‬‬
   ‫בניית נושאי לימוד‪ ,‬ארגון סביבה לימודית‪ ,‬הפעלה בתנועה‪ ,‬משחק‪,‬‬
    ‫ספרות ילדים ועוד‪ .‬בסיום הקורס‪ ,‬קיבלו המטפלות תעודת מקצוע‬
     ‫ותעודת גמר רשמיות‪ ,‬ומי שמעוניינת תוכל להמשיך לקורס ניהול‬
‫מעון ולתואר ראשון‪ .‬בתמונה – המטפלות המוכשרות ומנהלי התוכנית‬

                                 ‫בטקס חלוקת התעודות במערת המכפלה‪.‬‬

                                                                                                    ‫‪ 6‬גּושפנקה‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11