Page 4 - Gushpanka313
P. 4

‫על הדרך‬

‫הגוש‪ ,‬כל פעם ביישוב אחר‪ .‬הנוער של היישוב‬      ‫פרויקט האקתון לנוער גוש עציון שהובילה‬                                              ‫האקתון לנוער‬
             ‫המארח יארגן פעילויות לקבוצה‪.‬‬     ‫גלית זלמר‪ .‬האקתון הוא תחרות יזמות‪ ,‬ומטרת‬                                                 ‫גוש עציון‬
                                              ‫התחרות הפעם הייתה לא לדבר על הנוער אלא‬
‫במקום השני‪ -‬מנגישים ומגשימים‪ :‬נוער‬                                                                                    ‫שנת הקורונה הייתה קשה ומאתגרת לכולם‪.‬‬
‫פני קדם מציע שנוער גוש עציון ינגיש מסלולי‬           ‫לתת לנוער להשמיע את קולו ורצונותיו‪.‬‬                               ‫אחת הקבוצות שעבורן השנה הייתה כמו רכבת‬
                                              ‫‪ 15‬קבוצות של בני נוער ממגוון יישובים‬                                    ‫הרים הם בני הנוער‪ ,‬שמצאו את עצמם ללא‬
    ‫הליכה לאנשים עם נכויות ברחבי המועצה‪.‬‬      ‫נפגשו במשך שבוע במטרה להעלות רעיונות‬                                    ‫שגרה וללא סדר יום במשך כמעט שנה שלמה‪.‬‬
‫במקום הראשון‪ -‬עיתונוער‪ :‬הצעה של‬               ‫והצעות למיזמים שיחזקו אותם‪ .‬לכל קבוצה‬                                   ‫בנוסף‪ ,‬גם כל פעילויות הפנאי והמפגשים‬
‫מועצת הנוער האזורית לעיתון שישלב תכנים‬        ‫שובץ מנטור שליווה ונתן לבני הנוער כלים‪.‬‬                                 ‫החברתיים‪ ,‬שכל כך משמעותיים לגיל זה‪,‬‬
‫שיכתוב הנוער וכן תכנים חיצוניים הרלוונטיים‬    ‫במהלך המפגשים התקיימו הרצאות מקצועיות‬
‫אליו‪ .‬מטרת העיתון לתת לנוער מקום‪ ,‬מחד‪,‬‬                                                                                                                    ‫נעצרו‪.‬‬
‫וליצור עבורו פלטפורמה שהוא מתחבר אליה‬                 ‫שהכשירו את בני הנוער לגיבוש מיזם‪.‬‬                               ‫במהלך התקופה האחרונה‪ ,‬ראש המועצה‬
                                                                  ‫הקבוצות הזוכות הן ‪:‬‬                                 ‫שלמה נאמן ביקש לסייע לבני הנוער לחזור‬
  ‫וצורך ממנה תוכן איכותי ומותאם לו‪ ,‬מאידך‪.‬‬                                                                            ‫מחוזקים לשגרה‪ .‬אגף החינוך במועצה ואגף‬
‫בימים הקרובים ייפגשו הקבוצות הזוכות‬           ‫במקום השלישי‪ -‬מפגשימחברים‪ :‬נוער אלון‬                                    ‫נוער וצעירים במתנ"ס חברו יחד ויצרו את‬
‫למפגש הכשרה עם חברה מקצועית שבו יקבלו‬         ‫שבות‪ .‬הצעה למפגש חודשי של בני הנוער‬
                                              ‫הצעיר לפי קבוצות גיל ומגדר מכל יישובי‬
        ‫כלים כדי להוציא את המיזמים לפועל‪.‬‬

    ‫במרוץ המשפחות‪ ,‬שהפיקה מחלקת הספורט של‬        ‫עם בואו של הסגר השלישי‪ ,‬לאחר כמעט שנה בבית ללא סדר יום ושגרה‪ ,‬אגף נוער וצעירים ומרכז חוסן עציון‬
‫מתנ"ס גוש עציון‪ ,‬זכתה משפחת רפאלי מכרמי צור‪.‬‬  ‫יצאו בתחרות לבני הנוער במטרה לעודד אותם לצאת מהמסכים ולפעול למען הטבע והקהילה‪ .‬במהלך החודשיים‬

                                                               ‫האחרונים בני הנוער שיפצו‪ ,‬טיפחו‪ ,‬עדרו‪ ,‬צבעו והקימו מקומות מקסימים ברחבי היישובים בגוש‪.‬‬
                                                  ‫בתחרות שנערכה בין הפינות היפות זכו קבוצות הנוער של כפר עציון‪ ,‬ראש צורים ונווה דניאל בערכת פויקה‪.‬‬

    ‫היכל התרבות המחודש של גוש עציון נחנך במופעים מרגשים ובאולמות מלאים‬                            ‫לקראת יום הזיכרון‬
   ‫(על פי הנחיות התו הירוק)‪ -‬מופע לצעירים של ברי סחרוף ומופע למבוגרים של‬                           ‫התקיימה במתנ"ס‬
‫יהורם גאון‪ .‬ראש המועצה‪ ,‬מר שלמה נאמן‪ ,‬כיבד בנוכחותו את שני המופעים ואמר‪:‬‬
  ‫"אנו שמחים שאקורד הסיום של שיפוץ היכל התרבות מהווה גם את פתיחת עולם‬                            ‫סדנת 'צילום רגיש'‪.‬‬
‫התרבות ומסמן אולי את סופה של סימפוניית הקורונה‪ ,‬בתקווה לעוד הרבה פעילות‬                     ‫הסדנה יועדה למשפחות‬
                                                                                            ‫שכולות מהגוש ומאפרת‪,‬‬
                                        ‫תרבותית איכותית ומעשירה‪ ,‬עם המון בריאות‪".‬‬
                                                                      ‫צילום‪ :‬גרשון אלינסון‬     ‫ונתנה למשתתפים בה‬
                                                                                               ‫כלים והזדמנות לצלם‬

                                                                                                    ‫מהלב‪" .‬למדנו על‬
                                                                                                ‫זוויות צילום‪ ,‬על אור‬

                                                                                                 ‫וצל‪ ,‬ובעיקר לפתוח‬
                                                                                                     ‫את הלב להקשיב‬

                                                                                               ‫למסביב‪ ,‬להתבונן ואז‬
                                                                                                 ‫לצלם"‪ ,‬מספר יוחאי‬

                                                                                               ‫אפללו‪ ,‬מיוזמי הסדנה‬
                                                                                            ‫שהתקיימה בשילוב מרכז‬

                                                                                               ‫חוסן‪" .‬צילמנו געגוע‪,‬‬
                                                                                              ‫צילמנו דברים מהם אנו‬
                                                                                              ‫שואבים כח‪ .‬ובלי הרבה‬

                                                                                                 ‫מילים‪ ,‬דרך התמונה‬
                                                                                                 ‫והלב דיברנו הרבה‪".‬‬

                                                                                                                               ‫‪ 4‬גּושפנקה‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9