Page 10 - Gushpanka314
P. 10

‫ההשכלה האקדמאית‪ .‬ישנם תחומים רבים‬         ‫מערכם‪ ,‬והכישורים‪ ,‬המיומנויות‪ ,‬הניסיון‪,‬‬                  ‫שלוש ארבע ולעבודה‬
                                          ‫תופסים מקום משמעותי יותר‪ .‬הם עדיפים על‬
‫שבהם אנו חייבים את ההשכלה הרשמית כדי‬      ‫ידע תיאורטי‪ .‬אז כשרוצים להתקבל לעבודה‪,‬‬       ‫כמה שלמדתן‬
                                                                                             ‫ואתן לא‬
‫להשתלב בהם‪ ,‬למשל רפואה‪ ,‬הנדסה‪ ,‬מחקר‬              ‫מה חשוב יותר‪ :‬הכישורים או התעודה?‬
                                          ‫רבים מאתנו עדיין שבויים בקונספציה שמי‬         ‫יודעות כלום‬
‫ועוד‪ .‬אין ספק שהשכלה אקדמאית מרחיבה‬       ‫שרוצה עבודה טובה חייב שתהיה לו השכלה‬
                                          ‫אקדמאית או לפחות תעודת מקצוע‪ .‬בשנים‬                              ‫מלי כהן בן יוסף‪,‬‬
‫אופקים‪ ,‬מלמדת איך ללמוד‪ ,‬מעניקה כלים‪,‬‬     ‫האחרונות יותר ויותר מעסיקים מבינים שתואר‬         ‫מנהלת משאבי אנוש במועצה‬
                                          ‫ראשון ושני זה נהדר‪ ,‬אבל מיומנויות וכישורים‬  ‫כשאחיותי ואני לא עמדנו‬
‫מעידה על יציבות ומוטיבציה לתחום‪ ,‬אך הרבה‬  ‫הם קריטיים להצלחה בתפקיד‪ .‬מעסיק שואל‬        ‫בציפיות של אמא שלי או‬
                                          ‫את עצמו היום מה הכישורים הקריטיים‬           ‫שלא קראנו את הסיטואציה‬
‫פעמים זה פשוט לא מספיק‪ ,‬לא פרקטי‪ ,‬לא‬      ‫שחייבים להיות למועמד כדי להבטיח הצלחה‬       ‫במדויק‪ ,‬היא תמיד נהגה‬
                                          ‫בתפקיד ‪ -‬למשל‪ :‬תודעת שירות‪ ,‬יצירתיות‪,‬‬       ‫להגיד לנו בהקנטה ובחיוך‬
‫מחובר לשטח ודורש מהמעסיק השקעה רבה‬        ‫יכולות טכניות וכד׳‪ .‬לכן המעסיק יבחן בראיון‬  ‫מלא בחיבה‪" :‬כמה שלמדתן‪ ,‬ואתן לא יודעות‬
                                          ‫הקבלה את אלו בעלי הכישורים הללו‪ ,‬שלרוב‬      ‫כלום"‪ .‬מבחינת אמא‪ ,‬שעלתה מטוניס בגיל‬
‫בהכשרה ובהקניית מיומנויות‪ .‬כמו שאימא שלי‬  ‫אין להם קשר ישיר להשכלה האקדמאית‪ ,‬אלא‬       ‫‪ 14‬ולא למדה באקדמיה‪ ,‬לפעמים התארים‬
                                                                                      ‫האקדמיים שלנו לא עזרו לנו עם "החיים‬
‫אמרה לנו‪" :‬כמה שלמדתן‪ ,‬ואתן לא יודעות‬                       ‫יכולות אישיות והתנסויות‪.‬‬  ‫עצמם"‪ .‬פשוט לא ידענו כלום‪ .‬היום‪ 20 ,‬שנים‬
                                          ‫למשל‪ ,‬כשאנו במועצה מקיימים ראיונות‬          ‫אחרי‪ ,‬אני מבינה שאימא הקדימה את זמנה‪,‬‬
‫המשך בעמוד ‪14‬‬  ‫כלום"‪.‬‬                     ‫לתפקיד סייעת גנים ושואלים על ניסיון בעבודה‬  ‫המהפכה מתרחשת לנגד עינינו בימים אלה‬
                                          ‫עם ילדים‪ ,‬אני תמיד מתרגשת מחדש מהתשובה‬
                                          ‫של רבות מהמועמדות‪" :‬גידלתי ‪ 6/5/4‬ילדים‪,‬‬                                          ‫ממש‪.‬‬
                                          ‫אז יש לי נסיון‪ "...‬אין יותר משכנע ואמיתי‬                      ‫כישורים כישורים כישורים‬
                                          ‫מתשובה המעידה על התנסות בשטח‪ ,‬התנסות‬        ‫התארים האקדמאיים מאבדים לאט לאט‬

                                                                   ‫אמיתית ויומיומית‪.‬‬
                                          ‫אל תטעו‪ ,‬עדיין מוקדם להספיד את‬

   ‫צליחת הכנרת לנשים‬

‫צולחות למען בית קפה "קפה בחורשה"‬

      ‫‪25.6.20212021‬‬
                   ‫ט"ו תמוז תשפ"א‬

 ‫ההרשמה נפתחה!‬

‫מייל לבירורים‪swim4sadna.org info@swim4sadna.org :‬‬
                                         ‫'צליחת הכנרת לנשים ‪'Swim4Sadna‬‬

                                                                                                                          ‫‪ 10‬גּושפנקה‬
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15