Page 16 - Gushpanka315
P. 16

‫בחנו שיטות למיון מועמדים וגילו שהראיון‬           ‫ראיון התנהגותי‪ -‬שלושה שלבים פשוטים‬               ‫שלוש ארבע ולעבודה‬
‫ההתנהגותי הוא הראיון בעל תוקף הניבוי הגבוה‬  ‫‪ .1‬פיצוח התפקיד ‪ -‬לפני הראיון הגדירו‬
‫ביותר‪ .‬שיטת ראיון זו מניחה שהתנהגויות‬       ‫לעצמכם במדויק מה הכי קריטי לתפקיד‪,‬‬            ‫נא להתנהג‬
‫המועמד בעבר ינבאו את התנהגותו בעתיד‬         ‫מה הם הכישורים שחיוני שיהיו למועמד‪ .‬לא‬            ‫בהתאם‬
                                            ‫לוותר על השלב הזה‪ .‬הרבה פעמים אנחנו‬
                            ‫במצבים דומים‪.‬‬   ‫מתחילים לראיין בלי לדייק את הכישורים‬                           ‫מלי כהן בן יוסף‪,‬‬
‫בניגוד לראיון סטנדרטי אינטואיטיבי‪,‬‬          ‫הקריטיים ובוחרים במועמד מקסים שמאוד‬            ‫מנהלת משאבי אנוש במועצה‬
‫יצירתי ועמוק ככל שהוא יהיה‪ ,‬בו אנו שמים‬                                               ‫והפעם‪ -‬פנייה למעסיקים‪.‬‬
‫את המועמד במרכז ובלי לשים לב אנו זונחים‬             ‫אהבנו‪ ,‬אבל הוא פשוט לא מתאים‪.‬‬     ‫אם אתם מחפשים עובד‪,‬‬
‫את התפקיד‪ ,‬בראיון התנהגותי שמים פוקוס‬       ‫‪ .2‬בקשו מהמועמד דוגמאות מהעבר לאותם‬       ‫תעשו לעצמכם טובה ותעברו‬
‫על דרישות התפקיד‪ ,‬ואח"כ מחפשים את‬           ‫אותם כישורים קריטיים שהגדרנו‪ .‬למשל‪,‬‬       ‫לראיון התנהגותי‪ .‬שנים רבות‬
‫הכישורים הקריטיים האלה אצל המועמד‬           ‫אם הבחנו שקריטיים לתפקיד יכולת ניתוח‬      ‫של ניסיון הובילו אותי לראיין‬
‫באמצעות שאלות על דוגמאות מהתנהגות עבר‪.‬‬      ‫נתונים ושימוש בהם‪ ,‬בקשו דוגמא מהעבר‬       ‫אלפי מועמדים‪ ,‬ושמתי לב שיש לכולנו נטייה‬
‫לאחר הראיון ההתנהגותי תוכלו לענות‬           ‫בה השתמש בנתונים רבים; אם חיונית לנו‬      ‫לראיין באמצעות שאלות בזמן עתיד‪ ,‬למשל‪:‬‬
‫לעצמכם האם המועמד הוא בעל הכישורים‬          ‫יכולת עבודת צוות‪ ,‬בקשו דוגמא לפרויקט‬      ‫איך יהיה לך עם ריבוי משימות? איך תסתדר עם‬
‫לתפקיד ותוכלו להסביר לעצמכם ולאחרים‬                                                   ‫עבודה בשעות לא‪-‬שגרתיות? איך תתמודד עם‬
‫מדוע בחרתם דווקא בו‪ .‬הבחירה לא תסתמך על‬                              ‫שנעשה בצוות‪.‬‬
‫תחושת בטן בלבד‪ ,‬אלא על היכרות עם כישוריו‬    ‫‪ .3‬לחפור‪ ,‬לבקש הבהרות ולהתעמק‪ .‬כלי עזר‬                                   ‫לקוח עצבני?‬
                                            ‫להעמקת השאלות על דוגמאות מהעבר הוא‬        ‫איך יהיה לי עם ריבוי משימות? אסתדר‪.‬‬
          ‫באמצעות למידה מדוגמאות העבר‪.‬‬                                                ‫שעות לא‪-‬שגרתיות? כנ"ל‪ .‬לקוח עצבני? קטן‬
                                                                  ‫מודל שאלות ‪:star‬‬    ‫עלי‪ .‬בשאלות מהסוג הזה אולי נזכה להתרשם‬
        ‫מה מחפשים בימים אלה במועצה?‬              ‫‪ :Situation‬תאר‪/‬י לי סיטואציה שבה…‬    ‫מהסגנון‪ ,‬נכיר עמדות ושאיפות של המועמד‪,‬‬
      ‫לביה"ס "כרמי יהודה" בגבעה הצהובה‬      ‫‪ :Task‬מה הייתה המשימה שנדרשת למלא‬         ‫אבל כמעט ולא נוכל ללמוד על תגובתו למצבים‬

        ‫דרוש‪/‬ה מזכיר‪/‬ה‪ 80% ,‬משרה‪ ,‬ראש‬                               ‫באותה הסיטואציה?‬           ‫מסוימים ועל אופן ההתמודדות שלו‪.‬‬
   ‫גדול‪ ,‬שירותיות‪ ,‬כישורי ניהול משרד‪ .‬קו"ח‬                ‫‪ :Action‬איך הגבת למשימה?‬
                                                           ‫‪ :Result‬מה הייתה התוצאה?‬
      ‫לדוא"ל‪maliby@gush-etzion.org.il :‬‬     ‫צמד הפסיכולוגים שמידט והאנטר‪,‬‬

                     ‫מפעל הפיס‬
‫ומועצה אזורית גוש עציון מזמינים‪:‬‬

‫רביעי | ‪ | 25.8.21‬ט״ז אלול‬                                                            ‫צלם ‪ -‬אלדד שושן‬

‫‪ | 21:00‬פארק המייסדים נוקדים‬

        ‫מחיר כרטיס ‪₪30‬‬

    ‫לפרטים ‪02-9937999 :‬‬

    ‫‪matnasetzion.com‬‬

                                                                                      ‫‪ortal@matnasetzion.com‬‬

                                                                                                                    ‫‪ 16‬גּושפנקה‬
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21