Page 14 - Gush299
P. 14

‫‪a0507115065@gmail.com‬‬                                ‫אבחון גרפולוגיגוש‬
                                                            ‫ענת קאופמן | גרפולוגית‬

‫מה רואים בכוכבים?‬
‫אצליח‪ ,‬אני הרי לוזר עם שתי ידיים שמאליות‪ ,‬אין לי‬     ‫עודד לא הבין למה הוא לא מצליח להתמיד במקום‬
‫סיכוי‪ .‬את ההוכחה לתחושה הזו אנחנו רואים בכוכבים‬      ‫עבודה אחד ובעיסוק אחד‪ .‬במהלך חמש השנים‬
                                                     ‫האחרונות הוא החליף שלושה מקומות עבודה‪ .‬הוא‬
                             ‫ולא רק בלשון סגי נהור‪.‬‬  ‫הספיק להיות איש מכירות‪ ,‬מאבטח בשדה התעופה‬
                                                     ‫וגם רואה חשבון‪ ,‬שזה המקצוע שלמד‪ .‬כאיש מכירות‪,‬‬
‫הכוכבים המסמלים את ההיגיון מצוירים בצורת‬             ‫היה לו קשה להתחבר במהירות לאנשים‪ ,‬לזרום‪ ,‬לנהל‬
‫"מחומשים" המלמדים על ביצוע מבוקר ועל כך שכאשר‬        ‫שיחות חולין ולהבטיח דברים שלא היה בטוח שיצליח‬
‫עודד מתחיל משימה‪ ,‬הוא יודע איך ברצונו לסיים‬          ‫לקיים‪ .‬את העבודה כמאבטח בשדה התעופה דווקא‬
‫אותה‪ .‬חשוב לו לבצע משימות היטב ובאופן אסתטי‪,‬‬         ‫אהב‪ ,‬הוא אוהב אנשים ונהנה מהמגע איתם שלא חייב‬
‫אבל העובדה שלכוכבים יש שש קרניים ולא חמש‪,‬‬            ‫שיחות חולין‪ ,‬בנוסף גם רוב האנשים היו במצב רוח‬
‫מעידה על חוסר יכולת להגשים את השאיפות והיעדים‪.‬‬
‫השאיפה היא לצייר כוכב‬                                                        ‫מרומם של חופשה‪ ,‬אבל‬
‫מחומש בעל חמש קרניים‪,‬‬                                                        ‫היה לו קשה עם הלחץ של‬
‫ובפועל הוא לא מצליח‪ ,‬יש‬                                                      ‫תרגילי הפתע שעורכים‬
‫פער בין השאיפות למציאות‬                                                      ‫למאבטחים‪ .‬לגבי ראיית‬
‫וליכולות‪ .‬המספר המועט‬                                                        ‫חשבון‪ ,‬הוא הגיע למסקנה‬
‫של הכוכבים‪ ,‬שלושה בלבד‬                                                       ‫שזה פשוט לא מעניין אותו‪.‬‬
‫מרמז על הרגש שגובר‬                                                           ‫אז למה הוא למד ראיית‬
‫על ההיגיון‪ ,‬בנוסף לכך‬                                                        ‫חשבון מלכתחילה? עודד‬
‫הגלים המסמלים את הרגש‬                                                        ‫חיפש יציבות‪ ,‬שגרה ובטחון‬
‫תופסים יותר מחמישים אחוז‬                                                     ‫כלכלי‪ ,‬הוא אומנם קיבל‬
                                                                             ‫משרה עם יציבות‪ ,‬שגרה‬
 ‫מהציור‪ ,‬ומחזקים טענה זו‪.‬‬                            ‫ובטחון כלכלי‪ ,‬אבל לא היה לו מספיק מעניין ומאתגר‪ .‬זה‬
                                                     ‫לא אומר שאדם אחר ירגיש כמוהו‪ ,‬יש אנשים שרואים‬
‫גם הגלים וגם הכוכבים מצוירים בקו חלש‪ ,‬שבור ומהוסס‬    ‫בראיית חשבון מקצוע אטרקטיבי‪ ,‬מעניין ומאתגר‪ ,‬וכבר‬
‫ומהווים עוד חוליה בהוכחה לחוסר הבטחון‪ ,‬להיסוסים‬      ‫אמרו חז"ל בברכות נ"ח עב' "כשם שפרצופיהם שונים‪,‬‬
‫וכוח הרצון החלש של עודד‪ .‬האנרגיה המופעלת על‬          ‫כך דעותיהם שונות" וכמובן שגם הדברים המעניינים‬
‫כלי הכתיבה‪ ,‬היא אותה אנרגיה המופעלת בכל פעולה‬
‫ופעולה שאנחנו פועלים ומכאן שיש הלימה מוחלטת‬                                            ‫והמלהיבים אותם‪.‬‬
‫בין איכות קו הכתיבה שהיא תוצאת האנרגיה המופעלת‬
‫בכתיבה לבין האנרגיה הקיימת בכל פעולה ומשימה‬          ‫מציור גלי הים והכוכבים שצייר עודד אפשר להבין למה‬
‫אחרת שלנו‪ .‬לעודד קשה להתמיד בעבודה אחת משום‬          ‫כ"כ קשה לו להתמיד‪ .‬הגלים המסמלים את הרגש‬
‫שכוח הרצון שלו חלש וכאשר הוא נתקל בקשיים‪ ,‬הוא‬        ‫והמצוירים בקו חלש ובצורת גבעות סגורות‪ ,‬מלמדים‬
‫עוזב‪ .‬הוא לא מאמין ביכולות שלו ולא מתמודד עם‬         ‫על הסתרות‪ ,‬התגוננות‪ ,‬חוסר בטחון וחוסר רצון למשוך‬
‫הבעיות והאתגרים שעולים‪ ,‬אלא מרים ידיים ומתייאש‪.‬‬      ‫תשומת לב‪ .‬הגלים בחלקם לא רצופים ומכאן שכוח‬
‫הצעתי לעודד לעשות הסבה מקצועית למחשבים‪ .‬יש‬           ‫הרצון שלו חלש‪ .‬הוא אמנם התחיל בתחתית הציור‬
‫לו יכולות שכליות גבוהות‪ ,‬שעליהן לומדים מהזויות‬       ‫עם שני קווים ארוכים שמרמזים על כך שהוא מתחיל‬
‫בכוכבים והעבודה שלרוב היא ביחידות תוך שיתוף‬          ‫משימות עם מוטיבציה‪ ,‬אבל גם בקווים אלה‪ ,‬הקו‬
‫פעולה וסיוע בפתירת בעיות שכליות מתאימה לאופיו‪.‬‬       ‫העולה הדורש יותר אנרגיה ומאמץ‪ ,‬חלש ולפעמים‬
‫בנוסף הצעתי לו לתרגל ציור של כוכב מחומש עם חמש‬       ‫אפילו לא נראה‪ .‬הוא בורח מהתמודדויות וכאשר עליו‬
‫קרניים וציור של גלים ארוכים מתחילת הדף ועד סופו‬      ‫להתאמץ‪ ,‬הוא לא תמיד מתלהב‪ ,‬ואחת הסיבות לכך‪,‬‬
‫בקו אחד וחזק ובכך הוא יחזק את כוח הרצון ויכולת‬       ‫היא חוסר האמון בעצמו‪ ,‬חבל להתאמץ‪ ,‬מימלא לא‬

  ‫ההתמדה תוך צמצום הפער בין השאיפות והיכולות‪.‬‬

                                                     ‫‪ 14‬גושארבע כ"ג בתמוז התשע"ט | ‪26.7.2019‬‬
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19