Page 10 - Gush303
P. 10

‫‪chaimeconomy@gmail.com‬‬                               ‫גוש כלכלי‬
                                                                            ‫חיים ביאליק‬

‫ושוב נצאה‬
‫אל הדרך‪...‬‬

‫‪ ‬שיכניס לחיסכון בחשבון בנק‬                                               ‫כעת בדרכים ובשבילים ניתן‬
               ‫שלו‪] ,‬אם קיים[‪.‬‬                                            ‫לראות את החצבים פורחים‪,‬‬
                                                                          ‫הנחליאלי שוב חזר ושט לו‬
‫‪ ‬את כל הכסף הנותר יכניס‬                                                  ‫בגלים‪ ,‬הימים הולכים ומתקצרים‬
‫לבקבוק זכוכית‪ ,‬או תיבה נעולה‪,‬‬
                                                                                    ‫והערבים יותר צוננים‪.‬‬
     ‫ורק בבוא העת יפתח אותו‪.‬‬                                              ‫ריח הסתיו נישא באוויר‪ ,‬ועימו אנו‬
‫הוא עדיין היה נראה מיואש‬                                                  ‫נמצאים בעיצומם של החגים‪.‬‬
‫ומתוסכל‪ ,‬ואז הוספתי ואמרתי‬                                                ‫הלימודים החלו‪ ,‬ואנו בתחילתה‬
‫לו‪ ,‬שעצם זה שהוא מודע‬
‫לחולשה שלו ומנגד מעוניין‬                                                                 ‫של שנה חדשה‪.‬‬
‫לחסכון‪ -‬הוא כבר בדרך הנכונה‪.‬‬                                              ‫השנה התחלתי ללמד בישיבה‬
‫האויב הגרוע מכל הוא חוסר‬                                                  ‫תיכונית קורס שנתי ב"חינוך‬
                                                                          ‫פיננסי"‪ .‬נשמעו קולות‪ :‬בשביל‬
                    ‫המודעות!‬                                              ‫מה? זה בכלל לא מעניין אותם!‬
             ‫בנוסף‪ ,‬הצעתי לו‪:‬‬
‫‪ .1‬על כל הצלחה שלו‪ ,‬הוא יצ'פר את עצמו במשהו קטן‪.‬‬                                        ‫סתם בזבוז זמן‪...‬‬
‫אם הוא לא ייהנה כלל מהכסף‪ ,‬הוא עלול להתייאש‬          ‫אני חולק על אותם הקולות‪ ,‬בין השאר בעקבות קורסים‬
‫מהר‪ .‬לכן עצם הידיעה ש‪ 10%‬מהכסף הוא ייקח לעצמו‬        ‫והשתלמויות שבהם נשאלתי‪" :‬למה באת אילינו רק‬
         ‫עכשיו‪ ,‬תעזור לו לשמור את השאר בחיסכון‪.‬‬      ‫עכשיו?" "איפה הייתי כשהיינו צעירים?" "אם הייתי‬
‫‪ .2‬לדבר עם הורים‪ ,‬שעל כל חודש שהוא חוסך הם יתנו‬      ‫יודעת בצעירותי‪ ,‬מה שאני עכשיו למדתי‪ ,‬הייתי חוסכת‬
‫לו "ריבית" מוסכמת‪ ,‬כרווח על החיסכון‪ .‬כך הוא ילמד‬
‫גם כמבוגר ועצמאי‪ ,‬שיש רווח על חיסכון‪ ,‬ובנוסף‪ ,‬גם‬                             ‫המון כסף‪ ,‬ולא חיה במינוס!"‬
                                                     ‫אכן‪ ,‬ידע פיננסי הוא בסיס משמעותי לאיכות חיים‪,‬‬
                               ‫היום ייהנה מהחיסכון‪.‬‬
‫הדגשתי לו‪ ,‬שאת החיסכון יש לשים בתחילת השבוע או‬            ‫הצלחה כלכלית ומיקסום הפוטנציאל מגיל צעיר‪.‬‬
‫החודש‪ ,‬בצד ולא לחכות לסיומו‪ ,‬מפני שבמקרה שכזה‪,‬‬       ‫כעת‪ ,‬לאחר שחודש הוראה מאחורי‪ ,‬אני יכול לומר‬

                     ‫יש להניח שלא יישאר כסף כלל‪.‬‬               ‫בביטחון מלא‪ ,‬שלימוד זה‪ ,‬משמעותי ומעשי‪.‬‬
‫הבטתי בעיניו‪ ,‬ראיתי בהם אור ושלווה‪ .‬נפרדנו כשהוא‬                                                ‫לדוגמא‪:‬‬

                    ‫אומר לי‪" :‬תודה! עזרת לי מאוד‪".‬‬   ‫תלמיד בא אלי בשאלה‪ ,‬כיצד עליו לחסוך את הכסף‬
      ‫כעבור שבוע הוא אמר לי‪" :‬חסכתי כבר ‪"!₪ 258‬‬                                               ‫שברשותו?‬
‫בהזדמנות זו‪ ,‬אציין שחשוב להרגיל אתה הצעירים‬
‫כיצד להתנהל נכון‪ .‬יניב חדד‪ ,‬בספרו‪" :‬מהתיכון ועד‬      ‫ניסיתי להבין את הסיפור‪ .‬מסתבר שהוא מקבל כל‬
‫הפנסיה"‪ -‬מסביר כמה חשוב שבחור או בחורה בגיל‬          ‫שבוע ‪ ₪ 50 .₪ 100‬לנסיעות‪ ,‬והשאר ל"ביזבוזים"‪.‬‬
‫תיכון יפתחו חשבון בנק וילמדו לקחת אחריות ולהתנהל‬     ‫באופן מעשי הוא גומר כל שבוע את כל הכסף‪ ,‬אך הוא‬
                                                     ‫רוצה לחסוך אותו לרישיון נהיגה‪ .‬אותו התלמיד הוסיף‪,‬‬
                                              ‫מולו‪.‬‬  ‫שהוא מודע לחולשה שלו‪ ,‬שכל כסף שנמצא בארנק‬
‫טיפ שבועי ‪ -‬עזרו לילדכם להיכנס נכון ובהדרגה‬
                                                                                     ‫מתאדה כמו אציטון‪.‬‬
                         ‫לאחריות ועצמאות כלכלית‪.‬‬                                 ‫העלנו מספר אפשרויות‪:‬‬
                                                                      ‫‪ ‬שההורים יחסכו בשבילו בפק"מ‪.‬‬

                                                     ‫‪ 10‬גושארבע י"ב בתשרי התש"פ | ‪11.10.2019‬‬
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15