Page 8 - Gush303
P. 8

‫‪naomieini1@gmail.com‬‬                                  ‫גוש באמצע‬
                                                                               ‫נעמי )יפה( עיני‬

‫בית‪ ,‬סוכה‪ ,‬גבינה‬
‫ויציאה מהקופסא‬

‫מה עושים עכשיו? כיצד מעמידים את מבנה ההרצאה‬           ‫צרכים רבים מספק לנו הבית‪ :‬יציבות‪ ,‬חמימות‪ ,‬בטחון‪,‬‬
‫ללא רגליה הקומיות והאתנחתא הוויזואלית שתכננתי‬         ‫ש ייכות‪ ,‬אפשרות להגדרה עצמית‪ .‬מביתנו אנו באים‬
‫לייצר? כיצד לנהל את הזמן ללא התוכן שיועד להיכלל‬       ‫ו אליו אנו שבים‪ .‬הסוכה לעומתו ‪ -‬בית ארעי‪ ,‬משכן‬
‫ב ו ואשר באמצעותו בקשתי להטמיע את הרעיונות‬            ‫ז מני‪ ,‬המספק במידה פחותה בהרבה את כל הנ"ל‬
‫ה מובאים בהרצאה? מה תהיה השלכת האירוע עלי‬
                                                         ‫ומשום כך‪ ,‬השהות בה מעוררת ורוקחת בנו אתגר‪.‬‬
                            ‫ועל תדמיתי המקצועית?‬      ‫חג הסוכות מוציא אתנו מן הבית‪ .‬לכבודו אנו נדרשים‬
‫שני רשמים צבעו את מחשבותיי באותה השעה‪ :‬רושם‬           ‫ל שנות מקום‪ ,‬לזוז מעמדת מוצא ומנקודת תצפית‬
‫" מנמיך" של הצטמצמות והחמצה לצד מתח חיובי‬             ‫ש סגלנו לעצמנו‪ ,‬להתנסות בקור וחום‪ ,‬בחשיפה‬
‫ומוטיבציה להתגבר על המכשול ולשאת את המציאות‬           ‫ל שכנים ולשכונה )אפשר לשמוע ה‪...‬כל(‪ ,‬בנשיאת‬
                                                      ‫ה אוכל דרך חדרים אחרים‪ ,‬בעיצוב הקירות ומרחב‬
                                  ‫בסקרנות ובענווה‪.‬‬    ‫המחיה שלנו מחדש‪ ,‬בסוכות נאלץ לעיתים להצטופף‬
‫מ עניין לציין כי האירוע ביטא תהליך מקביל לתוכן‬
‫ה הרצאה‪ :‬התמודדות עם שינוי‪ ,‬אתגר ומעברים‬                                   ‫וגם נארח ונתארח‪ ,‬נבנה ונפרק‪.‬‬
                                                      ‫" אתגר הסוכה" טומן בחובו פוטנציאל למבוכה ואי‬
                                            ‫בחיים‪...‬‬  ‫נ וחות‪ ,‬לצד סקרנות ויצירתיות‪ .‬במבט רחב‪ ,‬אבקש‬
                                                      ‫לזהות ביציאה לסוכה אב טיפוס של אתגר הסתגלותי‪.‬‬
                       ‫***‬                            ‫מצב במציאות )בו בחרנו או לא( המחייב הכרה‪ ,‬קבלה‬
‫ב בוא סוכות לקראתנו‪ ,‬אנו נדרשים להתמודד עם‬
‫" הזזתה של הגבינה" ולצאת מהתנהלות הקבע‬                                                             ‫ושינוי‪.‬‬

                                 ‫הבטוחה והמגוננת‪.‬‬                      ‫אשתף בחוויה "סוכתית" אישית כזו‪:‬‬
‫ב ידינו בחירה להתכווץ ולהתלונן‪ :‬לזהות בשינוי –‬        ‫בימי אלול‪ ,‬הזדמן לי להרצות בפני קבוצה גדולה ויקרה‬
‫ערבה ‪ -‬אתגר מיותר ומתסכל חסר ריח וטעם‪ ,‬לזהות‬          ‫ש ל אנשי ספר והתיישבות וותיקים‪ ,‬כאן‪ ,‬בגוש עציון‪.‬‬
‫ב ו לולב‪ :‬ניסיון בעל טעם אך חסר ריח ‪ -‬משמעות‬          ‫לאחר הכנה מהנה ומחושבת של המצגת וחרף ניסיוני‬
‫מעצבת‪ ,‬לסמנו כהדס ‪ -‬אתגר והתנסות מעצבת אך‬             ‫ה דידקטי והמקצועי‪ ,‬נתקלתי בבעיה טכנית במהלך‬
‫חד פעמית ‪ -‬נטולת טעם ‪ -‬השלכות מעשיות ארוכות‬           ‫ההרצאה‪ .‬שני סרטונים ששובצו בטקסט ובשיח‪ ,‬ואשר‬
‫ט ווח או לראות בו אתרוג ‪ -‬שינוי בעל טעם וריח ‪-‬‬        ‫ת פקדו כיאות דקות ספורות לפני תחילת ההרצאה‪,‬‬
                                                      ‫סרבו ברגע האמת להיפתח‪ ,‬ולחלוק עם הנוכחים את‬
                          ‫המאפשר למידה וצמיחה‪.‬‬        ‫השפע הטמון בהם‪ ...‬לא עזרו ניסיונותיי וסיועו של איש‬
‫חג הסוכות מוציא אתנו מן הבית ומציב בפנינו הזדמנות‬
‫ל יציאה מהותית הרבה יותר‪ :‬שחרור והיחלצות‬                    ‫שטח שזומן למקום‪ ,‬הסרטונים עמדו בסירובם‪.‬‬
‫מ תבניות חשיבתיות‪ ,‬מ"בטחונות" רגשיים וחברתיים‬         ‫למותר לציין כי קהל השומעים התאזר בסבלנות ואף‬
                                                      ‫הכיל את האירוע ואף אני הצלחתי להעביר את אשר‬
                             ‫ומדפוסים התנהגותיים‪.‬‬     ‫בקשתי להעביר‪ ,‬עם זאת‪ ,‬תקלה זו הוציאה אותי מן‬
   ‫הלוואי ונצליח להתרגש מכך ואף לשמוח ולהודות‪.‬‬
                                                                    ‫המגרש הביתי שלי לעבר סוכה ארעית‪.‬‬
‫לתגובות‪naomieini1@gmail.com :‬‬

                                                      ‫‪ 8‬גושארבע י"ב בתשרי התש"פ | ‪11.10.2019‬‬
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13