Page 8 - Gush308
P. 8

‫עדנה קדוש ‪ednakadosh18@gmail.com #‬‬                                                  ‫הנפש‬
‫רפואה פיזית‪-‬רגשית‪-‬תזונתית‪ ,‬מנחת קבוצות הרזיה | כרמי צור‬

‫תעשה לך בוקר‬

‫ונסביר‪ ...‬אם אתה מניע את עצמך באופן מסוים בבוקר‪ ,‬אתה‬                                              ‫‪ 90-95%‬מהאנשים יכולים לחולל שינוי בחייהם‪.‬‬
‫משפיע על כל היום כולו‪ .‬על השבוע‪ .‬על החודש‪ .‬על השנה‪.‬‬                               ‫ובכל זאת‪ ,‬זה לא קורה‪ ...‬רבים רוצים לעשות שינוי אבל משום מה‬

                                                ‫על חייך‪.‬‬                                                                         ‫זה לא מתרחש‪.‬‬
‫אם ניקח שעה אחת בבוקר – ונחזיק אותה ונאחוז בה נכון‪,‬‬                                                ‫אולי כי קשה להניע את השינוי או לחולל אותו‪.‬‬
                                                                                            ‫אחת הסיבות לכך שהשינוי לא קורה‪ ,‬כי ישנו כח‬
                        ‫הרי שנניע תהליך מדהים לחיינו‪.‬‬
                                     ‫מה עושים תכלס'?‬                                                                                    ‫משיכה‪.‬‬
                                                                                                  ‫כח שמושך אותנו להתעצל‪ .‬לוותר‪ .‬לא להאמין‪.‬‬
‫קמים בבוקר‪ ,‬לפני עלות השחר‪ .‬קמים בשעה חמש‪ .‬שותים‬
‫כוס מים חמימים‪ .‬ואז אוחזים בשעה אחת‪ ,‬חמש עד‬                                                                                          ‫לא לנסות‪.‬‬
                                                                                                  ‫כח שגורם לנו לפחד‪ ,‬למצוא תירוצים‪ ,‬להחליש‬
                                          ‫שש‪.‬‬
       ‫את השעה הזו מחלקים לשלושה חלקים‪:‬‬                                                                               ‫את עצמנו ולהקטין אותנו‪.‬‬
‫‪ 20‬דקות ראשונות ‪ -‬עושים מאמץ גופני‪ .‬תרגילי‬                                                            ‫כח המרחיק אותנו מהגשמת הרצונות שלנו‪.‬‬
                                                                                               ‫דוגמא‪ :‬אדם רוצה לחיות באורח חיים נינוח‪ :‬עבודה‬
                  ‫חיזוק שרירים‪ .‬הליכה וכד'‪.‬‬                                                 ‫במידה‪ .‬שעות פנאי במידה‪ .‬זמן משפחה במידה רצויה‪.‬‬
‫‪ 20‬דקות אמצעיות ‪ -‬מוקדשים להרפיה‪.‬‬                                                      ‫זמן חברים וכו'‪ .‬משום מה הוא לא מצליח ליצור ולארגן את‬
                                                                        ‫סדר יומו בהתאם לרצונות שיש לו‪ .‬הוא לא מצליח להתמיד באורח חיים נינוח‬
      ‫התבודדות‪ .‬תפילה‪ .‬מדיטציה‪ .‬כתיבת בוקר‪.‬‬                                   ‫או לא יכול ליצור אותו‪ .‬הוא רק חושב וחולם מה היה רוצה‪ ...‬ואין לו‪.‬‬
‫‪ 20‬דקות אחרונות ‪ -‬יהיו עבור למידה‪ .‬נפתח ספר או שיעור מוקלט‬              ‫אם אקח ביד כוס זכוכית‪ ,‬אחזיק אותה היטב‪ .‬אם לא אחזיק את הכוס היא‬
                                                                        ‫תיפול ותתרסק‪ .‬כח המשיכה מושך את הכוס למטה‪ ,‬לאדמה‪ .‬על כן אאחוז‬
                                                           ‫ונלמד אותו‪.‬‬  ‫את הכוס היטב‪ .‬מהר מאד למדנו להחזיק חפצים כדי שלא יכנסו למערכת כח‬
‫בהתחלה כח המשיכה מושך אותנו למטה‪ .‬קשה לקום מוקדם‪ ,‬לא נח לצאת‬                            ‫המשיכה‪ .‬אחיזת הכוס היא הדרך להתגבר על כח המשיכה‪.‬‬
‫מהמיטה‪ .‬לא מאפשר ללכת לישון מוקדם כדי שנוכל לקום בחמש‪ .‬כח‬               ‫כח המשיכה הזה‪ ,‬הטבעי‪ ,‬מושך כל חפץ כלפי האדמה‪ .‬זהו כח משיכה פיזי‬
‫המשיכה מביא המון תירוצים למה כדאי להמשיך לישון ולא לקום‪ .‬יש עייפות‬
                                                                                                                     ‫שמושך למטה‪ .‬כח הכבידה‪.‬‬
                         ‫גדולה בצהריים ומשיכה למטה‪ ...‬לעזיבת ההרגל‪.‬‬                                  ‫ישנו כח משיכה מקביל‪ ,‬כח כבידה של הנפש‪.‬‬
‫אבל אם אתה אוחז בזה‪ ,‬אתה מגלה שהתועלת ענקית‪ ,‬ואתה מתחיל לאחוז‬           ‫כח המשיכה הנפשי מושך למטה רצונות‪ ,‬החלטות‪ ,‬חלומות‪ ,‬מאווים ושאיפות‪.‬‬
                                                                        ‫הוא מושך ומפיל כל רצון‪ .‬גם איתו‪ ,‬הדרך להתגבר היא לאחוז‪ .‬לאחוז את‬
                                                    ‫את השעה בטבעיות‪.‬‬             ‫הרצון‪ .‬לאחוז את השאיפה‪ .‬להחזיק את החלום‪ .‬שלא ייפול למטה‪.‬‬
                                                          ‫מה התועלת?‬          ‫אם נדע לאחוז את הרצונות שלנו‪ ,‬נוכל להניע שינוי‪ .‬נוכל להתמיד בו‪.‬‬
                                                                                       ‫מה יכול לסייע לנו להחזיק את הרצון לשינוי ולחולל שינוי?‬
‫הדבר הראשון שמרגישים זה בהירות גדולה‪ .‬יכולת להתייחס לכל דבר שעובר‬       ‫ובכן‪ ,‬לאחרונה למדתי‪ ,‬התנסיתי והבנתי מה שדיברו רבותינו רבות בעניין‬
‫עלינו בצורה של גדלות‪ .‬כח מנהיגות מרומם שמתעורר מבפנים‪ ,‬גורם לנו‬
                                                                                                                            ‫סגולת עלות השחר‪.‬‬
                                             ‫להתנהג ולהרגיש טוב יותר‪.‬‬   ‫ניתן שם קוד לדבר הזה שיגרום לנו להצליח להניע ולחולל שינוי והתפתחות‪:‬‬
                                      ‫יש השפעה טובה על כל היום כולו‪.‬‬
‫הבאג‪ ,‬שאנו חיים בעולם בו ערים עד מאוחר‪ .‬וקשה לנו לקום בבוקר‪ .‬הפתרון‬                                             ‫"תעשה לך בוקר"‪ .‬זהו קוד חשוב‪.‬‬
‫יכול להיות בלאחוז ללכת לישון מוקדם (ככל שניתן) – זה כדאי‪ .‬או להזיז את‬
                                    ‫שעה חמש לשעה שש או שבע בבוקר‪.‬‬
                                 ‫אבל מה שלא יהיה‪ ,‬תעשה לעצמך בוקר!‬

                                                    ‫תעשה לעצמך בוקר‪.‬‬

                    ‫שמן פראפין כיפות עבודת יד גופיית ציצית‬  ‫פתיל תכלת‬    ‫מבחר ענק‬

                    ‫‪ 4‬ב‪ 4 ₪ 99-‬ב‪ ₪ 99-‬ב‪* ₪ 10-‬‬              ‫ב‪₪ 90-‬‬      ‫של מטפחות‬

                                                                             ‫השני‬

                                                                        ‫ב‪ 50%-‬הנחה‬

‫* בקניה מעל ‪ 99‬ש”ח‬

                                                                                    ‫‪ 8‬גושארבע י"ט בשבט התש"ף | ‪14.2.2020‬‬
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13