Page 16 - Gush310
P. 16

‫ענת קאופמן | גרפולוגית ‪a0507115065@gmail.com #‬‬                ‫אבחון גרפולוגי‬

‫אף מילה על קורונה‪ ,‬כמעט‬

‫ובדרך מכובדת הביע‬                                                                                       ‫מדברי הרב גור‬
‫את עמדתו‪ .‬מהשיחה‬                                                                                        ‫גולן מישיבת הר‬
‫ביניהם אפשר להבין‬                                                                                       ‫ברכה לפרשת‬
‫שאם משה היה‬
‫מתעקש‪ ,‬בצלאל היה‬                                                                                           ‫ויקהל פקודי‪:‬‬
‫מקבל זאת‪ ,‬אבל אולי‬
‫גם דיבורו המכובד‬                                                                                        ‫בגמרא )ברכות‬
‫גרם למשה להודות‬                                                                                         ‫נה‪ (.‬כתוב‪..." :‬‬
                                                                                                        ‫בשעה שאמר‬
                    ‫שבצלאל צדק‪.‬‬                                                                         ‫הקב"ה למשה‬
                                                              ‫לך אמור לבצלאל עשה לי משכן‪ ,‬ארון וכלים‪ ,‬הלך משה‬
‫לבעלת הכתב המצורף יש ראייה רחבה ויכולת לבחון‬                  ‫והפך ואמר לו עשה ארון וכלים ומשכן‪ .‬אמר בצלאל‪ :‬משה‪,‬‬
‫את הדברים ממרחק ולומדים את זה מהרווח הגדול בין‬                ‫מנהגו של עולם אדם בונה בית ואח"כ מכניס לתוכו כלים‬
‫השורות המעיד על חשיבה בהירה‪ ,‬הגיונית ומציאותית‪,‬‬               ‫ואתה אומר עשה לי ארון וכלים ומשכן? כלים שאני עושה‬
‫שיקול דעת‪ ,‬כושר שיפוט ויכולת תכנון‪ .‬הכתיבה היא פעולה‬          ‫להיכן אכניסם? שמא כך אמר לך הקב"ה עשה משכן ארון‬
‫אקטיבית והיא מסמלת את הפעילות שלנו ואילו הרווחים‬
‫הם המנוחה‪ ,‬ההפסקות בין הפעולות ובזמן שאנחנו לא‬                                                                ‫וכלים‪" ?...‬‬
‫בפעילות‪ ,‬אנחנו חושבים‪ .‬לכן המרחק בין השורות הוא גם‬
‫הזמן שהכותבת לוקחת לעצמה בכדי לבחון את הדברים‬                 ‫מהיכן שאב בצלאל את העוז והעוצמה לחלוק על נבואת‬
‫וגם הדרך שבה היא רואה את המציאות‪ .‬אפשר להשוות‬                 ‫משה‪ ,‬ומאידך‪ ,‬האם לא עלתה בלב משה השאלה 'ארון‬
‫את הרווח בין השורות לאופן ההסתכלות על תמונה‬
‫במוזיאון‪ ,‬יש כאלה שמתקרבים לתמונה ובוחנים בעיון כל‬                                        ‫וכלים שאעשה להיכן אכניסם?'‬
‫פרט וישנם המסתכלים על התמונה ממרחק ורואים אותה‬
                                                              ‫משה‪ ,‬שכינה מדברת מגרונו והוא לא מתבונן על הארץ‬
                                                ‫בשלמותה‪.‬‬      ‫ועל ההופעה המעשית של התורה בעולם‪ .‬לדברי המהר"ל‬
                                                              ‫אפילו גמגומו מוסבר כחוסר יכולת להוריד את הדברים‬
‫הכתב הקטן מספר גם הוא על כותבת שקולה והגיוניות‪.‬‬               ‫לעולם‪ .‬וכל זה כמובן למעלתו של משה‪ ,‬לגדלותו ולקישורו‬
‫כתב קטן מצריך ריכוז ופיקוח ומשום כך הוא מעט את קצב‬
‫התנועה‪ ,‬גם כאשר הכתיבה מהירה‪ ,‬ומעיד על חשיבה‬                                                                      ‫לקב"ה‪.‬‬
‫מעמיקה ויסודית‪ ,‬זהירות‪ ,‬אחריות‪ ,‬מתינות‪ ,‬איפוק ויכולת‬
                                                              ‫ואילו בצלאל כל עניינו ומגמתו להוריד את החוכמה‬
                                                      ‫תכנון‪.‬‬  ‫האלוקית לארץ ולבנות לה כלים בכדי שנוכל להכיל אותה‪,‬‬
                                                              ‫ולכן בצלאל מצטיין בעשייה גשמית עליונה שמצליחה‬
‫האזור האמצעי של האותיות הוא דומיננטי ומלמד על שפע‬              ‫להוריד את הדברים הכי עליונים לתוך כלי זהב‪ ,‬כסף ועץ‪.‬‬
     ‫רגשי‪ ,‬נדיבות‪ ,‬אהבת אדם וגם על חשיבה מציאותית‪.‬‬
                                                              ‫ועל פי זה ברור שמשה אומר "ארון וכלים ומשכן" כי בעולם‬
‫אחד הסימנים המרכזיים והחשובים באבחון כתב יד הוא‬               ‫הרוחני והאידאי‪ ,‬צריך להתחיל מהדבר החשוב והמשמעותי‬
‫איכות הקו‪ ,‬האם הקו רועד‪ ,‬שבור או חלק וזורם‪ .‬איכות‬             ‫ביותר‪ -‬הארון‪ ,‬הכלים ולבסוף המשכן‪ .‬אולם בצלאל‪ ,‬שמבין‬
‫הקו מעידה על טיב האנרגיה המנווטת את הכותב‪ .‬בכתב‬               ‫שלא שייך שהארון יופיע לפני שיהיה משכן שיכיל אותו‪,‬‬
‫המצורף הקו הזורם והחלק מעיד על חיוניות‪ ,‬נחישות‪,‬‬               ‫שואל את משה 'האם לא שמעת אחרת?' כי התורה היא‬

                              ‫בטחון עצמי ועוצמה פנימית‪.‬‬               ‫תורת חיים שנועדה להדריך את המציאות והעולם‪.‬‬

‫כותבת זו מפעילה שיקול דעת ובוחנת את הדברים‬                    ‫דברי הרב מתאימים מאוד להיום‪ ,‬בצל הקורונה הכל מקבל‬
‫בהסתכלות רחבה‪ ,‬היא תעיר בצורה מכובדת גם לאדם‬                  ‫פרופורציה אחרת‪ .‬הדבר החשוב והמשמעותי ביותר זה‬
‫בכיר‪ ,‬אם דבריו לא יראו לה הגיוניים‪ .‬ובזמנים בהם היא‬           ‫הבריאות ורק אחר כך כל השאר‪ .‬האדם הוא משכן קטן ולא‬
‫נאלצת להשאר בבית‪ ,‬היא יודעת לנצל כראוי את הזמן‬
                                                                                          ‫סתם אומרים העיקר הבריאות‪.‬‬
                                 ‫ולהוציא מהלימון לימונדה‪.‬‬
                                                              ‫בצלאל לא נרתע מלהביע את תמיהתו מדברי משה שהיה‬
                                                              ‫ה‪-‬מנהיג‪ .‬הוא היה בטוח בעצמו‪ ,‬בהבנתו וביכולות שלו‬

                                                              ‫‪ 16‬גושארבע כ"ד באדר התש"ף | ‪20.3.2020‬‬
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21