Page 10 - Gush314
P. 10

‫ענת לוברבום ‪Anat.shwartz@gmail.com #‬‬                                             ‫משפחתי‬

‫מנחתהוריםבגישתשפר ‪ #‬שדהבועזיציבוהנח יתת הופרינםימית‬

‫הם קולטים את ההיסוס והחשש העומדים מאחורי‬        ‫כמה פעמים מצאתם‬                  ‫שאלת השאלות‪ :‬מה אני עושה כשאף אחד לא‬
‫הצעקות של הורים שיוצאים מדעתם "כמה פעמים‬        ‫את עצמכם אומרים‪:‬‬                                                 ‫מקשיב לי בית?‬
‫אפשר לבקש את אותו דבר‪...‬כנס כבר להתקלח"‪.‬‬
                                                                                 ‫הרבה פעמים אנחנו מוצאים את עצמנו מתוסכלים‬

‫וכאשר אנחנו ההורים מלאי ספקות‬           ‫"למה אני צריכה לחזור על עצמי אלף פעם"?‬   ‫וחסרי אונים נוכח העובדה שאנחנו חוזרים‬
‫והיסוסים )"אולי אני דורשת יותר מידי‪...‬‬                                           ‫על אותם משפטים בסיטואציות שונות מול‬

‫אולי הוא עייף‪ ...‬וכו'( הילדים קולטים זאת‬        ‫"למה לא מקשיבים לי בבית הזה"?‬         ‫הילדים שלנו‪ .‬זאת במטרה להשיג הקשבה‬
‫ומאמצים לעצמם התנהגות שעוד יותר מבססת‬                                            ‫מצדם או לעצור סיטואציות שהן בעייתיות‪.‬‬

‫את ההיסוס שלנו‪ .‬ומשכנעים אותנו שיש צדק לכך‬      ‫"אתה לא תדבר אלי בצורה כזאת"‪...‬‬  ‫התסכול והחוסר אונים נובעים מכך שאנחנו‬
              ‫שאנחנו לא בטוחים בדרישה שלנו‪.‬‬                                      ‫כל זמן נתקלים במבוי סתום ולא חווים שינוי‬

‫מנגד הם גם קולטים את הצליל הבטוח שלנו‪,‬‬          ‫אני נשמעת כמו פטיפון שבור‪.‬‬       ‫משמעותי בשטח‪ .‬בנוסף זה נותן לנו את התחושה‬
‫ששם אין לנו שום ספק שהילד משתף איתנו‬                                                            ‫שאנחנו עושים משהו לא בסדר‪.‬‬
                                                ‫תפסיקו לריב!!!‬
                                        ‫פעולה‪.‬‬                                                               ‫אז מה ניתן לעשות?‬
‫שם אין צעקות‪ ,‬הסברים מיותרים או כעס‪ .‬כי‬                                          ‫התשובה נמצאת אצלינו בביטחון והיציבות‬

‫ברור לנו כשמש‪ :‬שגם אם הילד לא עשה את מה‬                                          ‫הפנימית שלנו‪.‬‬

‫מהי תחושת ביטחון ויציבות פנימית? במי היא הוא המוביל ואני מצטרפת אליו וזה תמיד גורר שצריך זה רק כי הוא התבלבל‪ .‬לדוגמא ילד שאכל‬

‫דינמיקות מסובכות המלוות בתחושות קשות‪ ,‬כי קורנפלקס עם חלב בקערה בשרית‪ .‬ברור לנו‬           ‫תלויה?‬

‫תקופת הקורונה הכריחה אותנו לשחרר שליטה‪ .‬כשהוא מתנהג לא יפה זה תמיד מלווה בכעס‪ ,‬שזאת טעות ולא יעלה על דעתנו לצעוק עליו כי‬

‫עשה זאת בכוונה‪ .‬הילד שלנו קולט את הביטחון‬                       ‫בעל כורחנו למדנו ששינוי המציאות לא עצבים ועונשים‪.‬‬

‫בשליטתנו‪ ,‬לכן תחושת הביטחון שלנו לא יכולה אבל אם תחושת הביטחון והיציבות הפנימית שלנו שלנו בעניין הזה ומשתף איתנו פעולה בדרישה‬

‫להיות תלויה במציאות המשתנה אלא אך ורק בנו‪ .‬לא תלויות באף אחד‪ ,‬גם לא בילדים שלנו‪ ,‬אלא רק של הפרדה בין בשר וחלב‪ ,‬בלי שנצטרך להילחם‬

                  ‫כלומר מה שחשוב הוא תחושת היציבות הפנימית בנו‪ ,‬השמים הם הגבול‪ .‬אז אם הילדים מתנהגים אתו על כך‪.‬‬

‫והביטחון הפנימי שלנו נוכח המציאות המשתנה‪ .‬לא יפה אבל זה לא פוגע ביציבות הפנימית שלי כלומר הילדים שלנו קולטים את הקולות שבראש‬

‫ולמה זה חשוב? אנחנו רוצים להיות הורים ובביטחון שלי מהר מאוד ההתנהגות הלא ראויה שלנו‪ ,‬אותם אנחנו משדרים להם בשפת גופנו‪.‬‬

‫מובילים ולא מובלים ע"י הילדים‪ .‬וכשאנחנו משתנה ופתאום הילד בצד שלנו‪ ,‬מצטרף אלינו כך שהילדים קולטים מתי אנחנו בעלי ביטחון‬

                  ‫ויציבות פנימית‪.‬‬                               ‫בטוחים בעצמנו ויש לנו תחושת יציבות פנימית‪ ,‬ומשתף פעולה‬

‫אנחנו הורים מובילים‪ .‬ולמה זה חשוב להיות הילדים שלנו קולטים מתי אנחנו בעלי ביטחון אז לקראת החופש הגדול הבא עלינו לטובה נחזק‬

‫הורים מובילים? כי כשאנחנו מובילים הילדים ויציבות פנימית ומתי אנחנו מהוססים וחוששים‪ .‬את תחושת היציבות הפנימית והביטחון ללא קשר‬

‫הם קולטים את הצליל שמאחורי המילים ואת להתנהגות של הילדים והשינוי בשטח לא יאחר‬    ‫שלנו מצטרפים אלינו‪.‬‬

                  ‫לבוא‪ .‬מוזמנים לנסות!‬                          ‫כשהשמחה שלי תלויה בילד שלי ובהתנהגות שלו‪ ,‬מבט העין‪.‬‬

        ‫לפעוטונים במגדל עוז‬

‫קיבוץ מגדל עוז‬

            ‫דרושות מטפלות‬
                  ‫לעבודה מיידית‪/‬לשנה הבאה‬
‫לבעלויתתרתוןעודה‬
                    ‫	לגילאי שנה עד שלוש‬

                    ‫	מנוסות ואחראיות‬
                  ‫	למשרה מלאה ורוטציה‬

‫יעל‪ 052-6071960 :‬או ‪02-9932182‬‬                                                   ‫‪ 10‬גושארבע י"א תמוז התש"פ | ‪3.7.2020‬‬
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15