Page 8 - Gush314
P. 8

‫רוניאל לטנר ‪roniel12@gmail.com #‬‬                                                                       ‫חינוכי‬
‫מאמן הורים ונוער‪ ,‬מומחה ל‪ ADHD-‬ומאסטר ‪ # NLP‬אלעזר‬

‫פעמים רבות בני הנוער באים עם רעיונות רבים לקיץ‪.‬‬      ‫לפני שנים רבות‪ ,‬ילד עני מאוד שגר בכפר מבודד‬       ‫החופש‬
‫עבודה‪ ,‬טיולים‪ ,‬סרטים‪ ,‬משחקים‪ ,‬שינה‪ ,‬מפגשים עם‬        ‫מצא ביצה ברחוב‪ .‬בהתרגשות רבה הוא סיפר לחבריו‪:‬‬
‫חברים ועוד ועוד‪ .‬הילד עלול להישאר עם שאיפות‬          ‫"חברה'! אין לי עוד דאגות – השגתי ביצה אחת‪ ,‬ויש‬    ‫הגדול‬
                                                     ‫לי תכנית‪ :‬אני לא אוכל את הביצה הזאת אלא אבקש‬      ‫הגיע‬
                        ‫גדולות ו"ביצה שבורה" ביד‪.‬‬    ‫משכן שיניח את הביצה מתחת לאחת הדוגרות שלו‪,‬‬
‫לנו כהורים כדאי לעזור לילדים ליישם את התוכניות‬                                                           ‫החופש הגדול הגיע!‬
‫הגדולות לפרטים קטנים ומעשיים‪ .‬לא מדובר על‬                                   ‫וכך תבקע מהביצה תרנגולת‪.‬‬      ‫מה כדאי לעשות?‬
‫כך שננהל את החופש עבורם‪ ,‬אלא שנעזור‬                        ‫אני אדם עם חלומות! אני לא אוכל את‬           ‫יש כל כך הרבה זמן פנוי‪.‬‬
‫להם לממש את החלומות שלהם בצורה‬
                                                             ‫התרנגולת‪ .‬כשתגדל התרנגולת ותטיל‬                 ‫השאלה היא‬
                           ‫הטובה ביותר‪.‬‬                        ‫ביצים‪ ,‬לא אוכל גם אותן אלא אושיב את‬         ‫מה עושים איתו?‬
‫למשל‪ ,‬כדאי להדפיס לוח קיץ ריק‬                                   ‫התרנגולת על הביצים ויבקעו מהביצים‬          ‫ואיך ממשים את‬
‫ובמקביל לרשום את כל החלומות‬                                     ‫תרנגולות‪ ,‬והתרנגולות יטילו ביצים‪.‬‬          ‫התוכניות שלנו?‬
‫והרעיונות‪ .‬לרשום ליד כל רעיון‪ :‬כמה‬                              ‫גם אותן לא אוכל‪ ,‬ויהיו לי כבר הרבה‬
‫פעמים‪ ,‬איפה‪ ,‬זמן‪ ,‬עם מי‪ ,‬מה נדרש כדי‬
‫שיצא לפועל ועוד‪ .‬אפשר לתת צבעים‬                                               ‫תרנגולות עם הרבה ביצים‪.‬‬
‫שונים לפעולות השונות‪ .‬לאחר מכן כדאי‬                            ‫ואני‪ ,‬הרי אני אדם מעשי – לא אוכל את‬
‫לשלב את שני הדפים ביחד ולהכניס את התוכניות‬                  ‫התרנגולות והביצים אלא אקנה לי ֶעגלה אחת‪,‬‬
                                                        ‫וגם אותה לא אוכל‪ ,‬אלא אגדל אותה עד שתהיה‬
                                  ‫לתוך לוח הזמנים‪.‬‬   ‫פרה ותמליט עגלה‪ .‬גם אותה לא אוכל‪ ,‬ויהיו לי פרות‬
‫ברור שאנחנו בתקופה לא שגרתית‪ ,‬והקורונה לא‬            ‫ועגלים‪ .‬ואז אמכור את עדר הפרות והעגלים ואקנה‬
‫מאפשרת חופש פעולה מלא‪ .‬עם זאת‪ ,‬תכנון מיטבי‬            ‫שדה‪ ,‬ויהיו לי כבר שדות ובקר ולא יחסר לי דבר !"‪.‬‬
‫יאפשר גם בתוך חוסר הידיעה להנות ולפעול כמה‬           ‫תוך כדי שהוא מספר את הסיפור לחבריו‪ ,‬הילד שיחק‬

                                             ‫שיותר‪.‬‬                 ‫עם הביצה בידיו עד שנפלה ונשברה‪.‬‬
‫חופש נעים!‬                                                                   ‫איך זה קשור לחופש הגדול?‬

                                                                                                       ‫‪ 8‬גושארבע י"א תמוז התש"פ | ‪3.7.2020‬‬
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13