Page 8 - Gush316
P. 8

‫נעמי )יפה( עיני ‪naomieini1@gmail.com #‬‬                                                                  ‫באמצע‬

‫פסיכולוגית חינוכית ובוגרת בי"ס מנדל למנהיגות חינוכית ‪ #‬אלעזר‬                                      ‫ימים ספורים נותרו עד לתום שנת תש"פ‪ .‬יש בינינו‬
                                                                                                  ‫המצטערים על הזמן החולף‪ ,‬חשים ששעון החול‬
‫היעדר המשמעות בעשייה היומיומית‪ ,‬כך גורסת‬        ‫חעהווישלבנמרפיהיתםם‬                               ‫מתרוקן ואוזל‪" .‬איך הגענו כבר לחודש אלול?"‬
‫ד"ר רעיה יואלי‪ ,‬מומחית לפיתוח זהות מקצועית‬                                                        ‫"תכננתי עוד כל כך הרבה לשנה הזו‪ ...‬והקורונה‬
‫והובלת שינוי‪" .‬שחזור רגעי השיא‪ ,‬הרגעים שבהם‬     ‫לו סיבה לקנא בצעירים שהוא רואה או להתגעגע‬
‫האדם חש שמימש את עצמו והיה מלא חיוּת‪ ,‬שמחה‬       ‫אל נעוריו שלו אשר חלפו?" )מתוך "האדם מחפש‬                                           ‫ִש ְּבשה הכל‪"...‬‬
‫ואופטימיות‪ ,‬מאפשר לאדם לזכך‪ ...‬ולבחון מהו‬                                                         ‫חוויית הזמן האוזל גורמת לנו להביט בעבר בצער‬
‫הדבר שמעניק לו משמעות ומבטא את הערכים‬                                                ‫משמעות"(‬     ‫ואף בחרטה‪ ,‬על הזמן שלא נוצל או הוערך כראוי‪,‬‬
‫המרכזיים בחייו‪) ".‬מתוך ספרה‪" :‬לשם שינוי"(‪ .‬רגע‬  ‫בפוגשי אנשים‪ ,‬יש ביניהם שמציינים בפני שהחמיצו‪.‬‬
‫הזיהוי‪ ,‬לדבריה‪ ,‬הוא המפגש עם הרצון‪ ,‬הדורש‬       ‫החמיצו זוגיות‪ ,‬קריירה‪ ,‬הורות‪ ,‬ילדוּת‪ .‬עמדה זו‪ ,‬אף‬                     ‫ולהילחץ בנוגע לניהול היתרה‪.‬‬
‫מימוש‪ .‬תחושת ההחמצה עשויה לנבוע מאי מימושם‬      ‫שנאמרת בכאב רב אינה מבטאת‪ ,‬להבנתי‪ ,‬השלמה‪.‬‬         ‫ויקטור פראנקל‪ ,‬אבי הלוגותרפיה )טיפול באמצעות‬
                                                ‫לו היה המצב כזה‪ ,‬לא היו באים להתייעץ מלכתחילה‪.‬‬    ‫מציאת משמעות(‪ ,‬מציע לנו מבט ויחס אחר כלפי‬
       ‫של חלקים בזהות‪ ,‬הקוראים לביטויי מעשי‪.‬‬                                                      ‫הזמן‪ ,‬ומשקף בפנינו שתי גישות קיומיות‪ :‬גישה‬
‫הבה נחזור ללוח השנה המסתיים‪ .‬נקרא את‬                       ‫בנקודה זו מתחילה‪ ,‬לתפישתי‪ ,‬העבודה‪.‬‬     ‫אופטימית ופעילה הממוקדת ב"יש" וגישה פסימית‬
‫ההערות‪ ,‬נתבונן באירועים המצוינים‪ ,‬בשוליים ‪-‬‬     ‫על בסיס ההנחה שהאדם הנו יצור חיוני ופעיל‬
‫שהתלכלכו מטביעת כוס הקפה‪ ,‬נתמוגג על רגעים‬       ‫מטבעו‪ ,‬יש לשער כי לא ההחמצה היא העניין אלא‬                           ‫שעניינה "מה שכבר לא יהיה"‪:‬‬
‫קטנים וגדולים‪ ,‬נזכר ברגע בו פרצה המגפה לחיינו‪,‬‬                                                    ‫"פסימיסט‪ ,‬משול לאדם הרואה בפחד ובעצב כי לוח‬
                                                                                                  ‫הקיר שלו‪ ,‬שיום‪-‬יום הוא תולש דף ממנו‪ ,‬נעשה דק‬
            ‫נבחן את השלכותיה על זירות החיים‪...‬‬                                                    ‫יותר עם כל יום חולף‪ .‬כנגד זה‪ ,‬האדם המסתער‬
‫סבורני‪ ,‬שלא רק דכדוך יהיה "שכרנו" אלא דווקא‬                                                       ‫בפעלתנות על בעיות החיים‪ ,‬משול לאדם התולש‬
‫גילויו של שפע וחוסן נפשי‪ ,‬שצברנו בעקבות‬                                                           ‫דף אחר דף מן הלוח ומניח אותו למשמרת יחד עם‬
‫אתגרים והתמודדויות‪ .‬מבט אופטימי‪ ,‬לעבר השנה‬                                                        ‫קודמיו‪ ,‬לאחר שהוא רושם לו כמה רשימות יומן‬
‫החדשה‪ ,‬יזהה בה כר מרגש ומלהיב של הזדמנויות‬                                                        ‫בצידו השני‪ .‬הוא יכול לחשוב בגאווה ובשמחה על‬
‫לביטויים ולמימושם של הערכים החשובים לנו‬                                                           ‫כל העושר האצור ברשימות אלו‪ ,‬כל החיים שכבר‬
                                                                                                  ‫חי אותם עד תומם‪ .‬מה איכפת לו שהוא מזקין? היש‬
           ‫באמת‪ ,‬אלו שעבורם ראוי לקום בבוקר‪.‬‬
               ‫איחולים לשנה טובה ומשמעותית!‬

         ‫סדנא בחינוך ילדים‬                                    ‫בס"ד‬         ‫שיעורי גיטרה‪,‬‬
        ‫בגישה ההתפתחותית‬                                                ‫פסנתר ופיתוח קול‬

‫הוהלרובתהומאקוהעשניירןת‬                                               ‫באווירה כיפית עם מורה מנוסה‬

‫  הגישה מעניקה דרך להגיע לליבו של ילדך‬                                                                                                        ‫אפשרות‬
          ‫ולבנות עמו מערכת יחסים‬                                                                                                     ‫בבית התלמיד‬
         ‫  אוהבת ומקושרת רגשית‬                                                                                              ‫לימוד נגינה מתווים‪,‬‬
                                                                                                                               ‫תיאוריה‪ ,‬הרמוניה‪,‬‬
‫  הנחיה מתוך כבוד הדדי בין הילד להוריו ‪-‬‬                                                                                    ‫אילתור‪ ,‬ליווי שירים‬
 ‫חיבור בין הלבבות בגישה חיובית ומעצימה‬
                                                                    ‫לפרטים‪ ,‬סיגל בינשטיין ‪054-7339985‬‬
              ‫לסדנא ‪ 7‬מפגשים‪:‬‬
                                                                                                                      ‫‪ 8‬גושארבע כ"ב אלול התש"פ | ‪11.9.2020‬‬
 ‫תמיכה‬   ‫קבלת השגת שיתוף חלופות‬
‫בצמיחה‬
‫הטבעית‬   ‫לענישה‬  ‫פעולה‬                          ‫רגשות‬
‫של הילד‬
         ‫סיכום‬   ‫שחרור ילדים‬                    ‫שבח‬
                    ‫מתווית‬                      ‫בונה‬

     ‫אשמח להנחות ולהיות שותפה להצלחה‬

     ‫במחירים נמוכים מהרגיל מתוך אמונה בדבר‬

‫לפרטים והרשמה‪ :‬אילנה מזוגי ‪052-6540499‬‬
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13