Page 6 - Gush320
P. 6

‫ענת	קאופמן		‪a0507115065@gmail.com		#‬‬          ‫אבחון גרפולוגי‬
                                              ‫אוהאלמינושרה‬
‫גרפולוגית‬                                                                            ‫ד"ר לאה הימלפב מהמדרשה בבר אילן‬
                                                                                     ‫כותבת‪" :‬ויבא אברהם לספוד לשרה"‬
‫החלונות שמהם צופים החוצה ודרכם‬                                                       ‫‪ -‬כשהמדרש מציין שאברהם בא מהר‬
‫אפשר גם להציץ אל תוך הבית ובכך הם‬                                                    ‫המוריה‪ ,‬אין הכוונה להורות על מקום‬
‫מאפשרים קשר עם הסביבה‪ ,‬מעוטרים‬                                                       ‫ההתרחשות של העקידה אלא‪ ,‬ללמדנו‬
‫בווילונות מוסטים‪ .‬מכאן שיש קשר עם‬
‫החוץ‪ ,‬יש חברים אבל יש גם סינון ובקרה‬                                                 ‫על תוכן ההספד של אברהם אבינו על‬
‫על ידי כך שפותחים את הווילון ובצורה‬
‫יפה ואפילו אלגנטית לא מאפשרים הצצה‬                                                   ‫שרה רעייתו‪ .‬בהר המוריה ראה אברהם‬
‫אל הבית ועדיין מהבית אפשר לראות את‬
‫הנעשה בחוץ‪ .‬באמצעות הווילונות מי‬                                                     ‫אבינו את מסירות נפשו של יצחק‪.‬‬

  ‫שנמצא בבית שולט על מידת החשיפה‪.‬‬                                                    ‫התנהגותו של יצחק מוכיחה על גדולתה‬
‫הווילונות גם מייפים את החלונות‬
‫ומוסיפים אווירה נעימה לבית‪ ,‬המצייר‬                                                   ‫והצלחתה של שרה לחנך את יצחק‬
‫מנסה להיות נעים ואטרקטיבי‪ ,‬הוא רוצה‬
‫למשוך תשומת לב מהחברה אבל בו‬                                                         ‫למסירות נפש ועמידה בניסיון"‪ .‬שרה‬

     ‫זמנית הוא חושש ולא מאפשר גישה‪.‬‬                                                  ‫כידוע היתה אמא מסורה ורעיה מסורה‬
‫גג הבית הוא המקום לאחסון ואפסון‪ ,‬כמו‬
‫כן הגג נמצא בחלק העליון של הציור‪,‬‬                                                    ‫וארבעה דברים מיוחדים נכתבו במדרש‬
‫מעל הבית‪ ,‬מקביל למקום הראש מעל‬
‫הגוף בציור דמות אנוש‪ .‬בראש ישנם‬                                                      ‫ביחס לאוהל שרה‪ :‬ענן היה קשור על פתח‬
‫זיכרונות שמאוחסנים אצלנו וכן מחשבות‪.‬‬
‫גג גדול עם תוספות מסמל התעסקות‬                                                       ‫האוהל‪ ,‬ברכה היתה שרויה בעיסה‪ ,‬נר‬
‫פנימית וחשיבה על מה קורה לי‪ ,‬למה זה‬
                                                                                     ‫היה דולק מערב שבת לערב שבת ודלתות‬
                           ‫קורה לי ועוד‪.‬‬
‫הפרחים והדשא מסמלים יחסי חברה –‬                                                      ‫האוהל פתוחות היו לרווחה‪ .‬כאשר נפטרה‬
‫המצייר אוהב חברה‪ ,‬אבל הדשא הקוצני‬
                                                                                     ‫שרה כל הדברים הללו נעלמו וחזרו כאשר‬
                  ‫מלמד על עוקצנות וחיכוכים‪.‬‬
‫חיזוק לכך ניתן לראות בקרני השמש‪ .‬השמש‬                                                ‫רבקה הגיעה‪ .‬הבית שלנו אומר עלינו‬
‫מסמלת חמימות ואהבה‪ ,‬אבל קרני השמש חדות‬
‫ומצוירות באופן זהה לדשא‪ .‬קרני השמש כאילו‬                                             ‫הרבה דברים ומציור בית אפשר ללמוד‬
‫אומרות היזהרו ממני‪ ,‬אל תתקרבו יותר מדי ללא‬
                                                                                     ‫על המצייר עד כמה הוא פתוח לחברה ועד‬
                                 ‫קבלת אישור‪.‬‬
‫המצייר אוהב חברה אבל גם חושש ממנה‪ ,‬בציור‬                                             ‫כמה הוא מרגיש בבית שהוא אכן "בבית"‪.‬‬
‫הוא אומר הרבה וגם לא כלום‪ .‬יש השקעה רבה‬
‫ביצירת אווירה נעימה‪ ,‬אבל יש גם נוקשות‬                                                ‫נסו להתרשם מהציור המצורף‪ ,‬ללכת עם‬

              ‫וחשיפה מינימליסטית של עצמו‪.‬‬                                            ‫תחושות הבטן שלכם והאינטואיציות‪.‬‬

                                                                                     ‫בציור מעבירים מסרים‪ ,‬אבל לא תמיד‬

                                              ‫מי שרואה את הציור יודע "לתת שם" לתחושות הפרופורציה בין הדלת הקטנה לבית שגודלו‬

                                              ‫שעולות בו‪ .‬גם בכתב מעבירים מסר ולא רק סביר‪ .‬הדלת מאפשרת להיכנס ולצאת מהבית‪,‬‬

                                              ‫מהתוכן‪ ,‬ולעיתים הקורא נוקט עמדה על הכותב ולכן‪ ,‬כאשר הדלת קטנה קשה לצאת ולהיכנס‪,‬‬

                                              ‫ללא הכרות קודמת‪ ,‬אלא רק מהתחושות העולות יש רתיעה מכך שיכנסו‪ ,‬שיהיו קרובים וכן‬

                                              ‫שהמצייר עצמו יתקרב אל הזולת‪ .‬חיזוקים‬   ‫בו מהאופן שבו נכתב המלל‪.‬‬

                                              ‫הציור מאוד אסתטי‪ ,‬אבל הוא לא משדר שמחה להרגשה הזו של רתיעה אנחנו מקבלים מכך‬

                                              ‫ולמרות הפרחים‪ ,‬השמש והעשן מהארובה‪ ,‬שאין שביל גישה לבית‪ .‬שביל הגישה מאפשר‬

                                              ‫התחושה היא לא של שמחה וחמימות‪ ,‬אלא של הגעה פשוטה ונוחה אל הבית‪ ,‬מחסור בשביל‬

                                              ‫גישה מקשה ואף מונע את אפשרות ההגעה או‬  ‫ניכור וריחוק‪.‬‬

                                              ‫אחד הדברים הבולטים בציור הוא חוסר היציאה מהבית‪.‬‬

                                              ‫צריך להדפיס‬                            ‫• קבלות עוסק פטור‬
                                                                                        ‫• חשבוניות • הזמנות עבודה‬
‫בכל כמות‬    ‫ב‪5‬כ‪A‬ל ‪,‬ג‪4‬ו‪A‬ד‪,‬ל‬                    ‫‪0‬ח‪1‬גוש‪0‬פדבנול‪8‬נקיו‪15‬סית‪ ₪,A‬פנקסים?‬     ‫• הצעות מחיר • תעודות משלוח‬
 ‫‪,10 ,6 ,2‬‬                                                                           ‫• בונים למסעדות‬
‫מיוחדים ‪ 50 ,20‬יח'‬
                                                                                        ‫• חשבוניות מס‪/‬קבלה‬

                                                                                     ‫גושארבע‬
‫מתאים‬       ‫‪3/2‬‬                               ‫‪ info0@2g-9u9s3h34-.c0o9.9il‬אנחנו כאן בשבילך‬
‫עותקים לעסקים‬
‫לבחירה קטנים וגדולים‬

                                                                                     ‫‪ 6‬גושארבע כ"ו חשון תשפ"א | ‪13.11.2020‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11