Page 12 - Gush337
P. 12

‫‪chaimeconomy@gmail.com‬‬                                                           ‫כלכלי‬
‫חיים ביאליק ‪ #‬יועץ ומאמן לכלכלת המשפחה ‪ #‬אלון שבות‬

                                                    ‫דווקא החופש הגדול ‪-‬‬

                                                      ‫הזדמנות לחוויה‬
                                                    ‫כלכלית משפחתית‬

‫עמדנו ביעד וניתן להמשיך הלאה‪ .‬אם נשארו עודפים‪ ,‬ניתן להוסיף או להגדיל‬             ‫כבר עתה‪ ,‬הורים רבים מביעים חששות מהחופש הגדול‪ .‬נכון‪ ,‬ישנה קייטנת בי“ס‪,‬‬
              ‫פעילות‪ ,‬ואם לא‪ ,‬אז צריך לתכנן מחדש‪ ,‬כדי לא לפגוע בתקציב‪.‬‬           ‫מסובסדת מטעם המדינה‪ .‬בכל זאת‪ ,‬מה יהיה אח“כ? כיצד נעמוד בציפיות של‬
              ‫ניתן לשמור ”עודפי תקציב“‪ ,‬לבונוסים לסוף החופש‪ ,‬או לסוכות‪.‬‬          ‫הילדים? ומה עם החלומות שלנו? ברגעים אילו לא ידוע עדיין מה יהיה עם‬
                                                                                 ‫הנסיעות לחו“ל‪ ,‬אולי זו ההזדמנות לבסס את אהבתינו לארץ ישראל שלנו‪ ,‬אך‬
‫בסוף החופש יש לקיים שיחת סיכום‪ ,‬לבחון את העמידה ביעדים‪ ,‬ולרשום‬
                                                     ‫מסקנות לשנה הבאה‪.‬‬                                                                         ‫גם זה עולה‪.‬‬
                                                                                                                             ‫האם עדיף לומר לילדים ‪ -‬לא?!‬
                ‫מודל זה יכול לעזור לכם גם בניהול השוטף של כלכלת הבית‪.‬‬            ‫או אולי ניתן לנצל את התקופה הזאת לחוויה כלכלית ולימוד חשוב לכל המשפחה‪.‬‬
                                                                                 ‫אני מאמין מאוד בהשכלה כלכלית‪ .‬הידע שאנו רוכשים נותן לנו הזדמנות וכוח‬
‫מאחל לכם הקוראים‪ ,‬קיץ טוב‪ ,‬משמעותי‪ ,‬מגבש‪ ,‬מהנה וערכי‪ ,‬עם צמיחה‬                                  ‫לפרוץ קדימה‪ ,‬לנצל הזדמנויות ולרוץ בדרך של שגשוג כלכלי‪.‬‬
                                                        ‫כלכלית‪ .‬בהצלחה!‬          ‫דווקא שיתוף הילדים‪ ,‬ייתן להם ”סדנה כלכלית“ בחינם‪ ,‬וניצול ימי החופש באופן‬
                                                                                                                       ‫שיתרום למשפחה ולחוויה המשותפת‪.‬‬
‫שיטת פאולה‬                                                                                                          ‫להלן ‪ 5‬צעדים שניתן לאמץ לבית שלכם‪.‬‬
          ‫להתעמלות אלטרנטיבית‬                                                    ‫‪ .1‬חלומות ‪ -‬שבו יחד כל המשפחה ותנו הזדמנות לכל אחד לרשום את חלומותיו‬
                                                                                 ‫לקיץ הקרוב‪ .‬בקשו שימיינו את החלומות לפי סדרי עדיפות‪ .‬בחנו שהחלומות‬
          ‫מתקנרגהו ילדעעצהמימ לאלפאשר‬           ‫"מניתוק לחיבור"‬                     ‫מתאימים למסגרת המשפחתית )גיל המשפחה‪ ,‬תחומי עניין משותפים וכד‘(‪.‬‬
              ‫תלות במורה‬                                                         ‫התנאי להצלחה וגיוס בני המשפחה‪ ,‬היא היכולת לתת לכל אחד ביטוי ומקום‬
                                           ‫מחזקת ומוסיפה חיות גמישות ותנועה‬
                                                       ‫לכל מערכות הגוף והנפש‬                                                                    ‫לחלומותיו‪.‬‬
                                                            ‫באופן טבעי והוליסטי‬  ‫‪ .2‬תקציב ‪ -‬יש לבדוק מה התקציב שעומד לרשות המשפחה כדי ”להגשים את‬
                                                                                 ‫החלומות“‪ .‬ניתן לבדוק מקורות מימון נוספים‪ ,‬כגון שעות נוספות‪ ,‬משכורת ‪,13‬‬
‫גוש ארבע‬  ‫טלמבראעפיפאתשראשיתלכועהלצגותמףו‬     ‫⋅ חיזוק שרירים ‪ /‬גב ‪ /‬תשתית האגן‬   ‫דמי הבראה‪ ,‬שיתוף הילדים בכספים שיש להם )דמי כיס‪ ,‬עבודה מזדמנת וכד‘(‪.‬‬
            ‫שיחות ועידה‬                          ‫⋅ שיפור הנשימה ⋅ שיפור היציבה‬   ‫חשוב שכל בני המשפחה ידעו שישנו תקציב מוגדר בו ניתן להשתמש‪ ,‬וביכולתם‬
          ‫בצבודררהךמהדטהליפמוןה!‬                    ‫⋅ שחרור רגשי ‪ /‬מתח ‪ /‬כאבים‬
                                                            ‫⋅ הכנה ללידה ואחריה‬                                                                   ‫להגדילו‪.‬‬
                                                                                 ‫‪ .3‬אחריות ‪ -‬יש לחלק משימות בין בני המשפחה‪ .‬כל אחד לפי תחום עניינו‪,‬‬
                                                  ‫התלמידות מדווחות על תוצאות‬     ‫כישוריו ורצונו‪ .‬איתור תוכניות שונות‪ ,‬בניית לוח חופש‪ ,‬ניצול משאבים הקיימים‬
                                                       ‫מעולות בתקופת הקורונה!‬    ‫בבית‪ ,‬בדיקת קופונים‪ ,‬מבצעים או אירועים הפתוחים לקהל הרחב‪ ,‬ניהול משא‬

                                           ‫הדסה אמיתי‬                                                                          ‫ומתן‪ ,‬תיאום וסגירת ההזמנה‪.‬‬
          ‫‪hadasami1@gmail.com 054-7292204‬‬                                        ‫חלוקת אחריות עוזרת בהתארגנות‪ ,‬ושיתופיות של כל בני המשפחה‪ .‬פתאום‬

                                                                                     ‫הילדים מעצמם מבינים מה העלות ללינה במלון‪ ,‬אכסניה או באוהל בשטח‪.‬‬
                                                                                 ‫‪ .4‬ביצוע ‪ -‬כעת‪ ,‬לאחר כל הבירורים וביצוע ההזמנות‪ .‬יש לסדר הכל בלוח‬
                                                                                 ‫מסודר‪ .‬לרשום את העלויות‪ .‬לוודא שאנו בתקציב‪ ,‬ואולי הכי חשוב‪ ,‬להגשים את‬

                                                                                                                  ‫החלומות לפי מה שקבעתם ועומד בתקציב!‬
                                                                                 ‫ברגע שהמשפחה מגשימה את החלומות‪ .‬בני המשפחה לומדים שבתהליך נכון‪,‬‬
                                                                                 ‫תוך תכנון כלכלי ושיתוף פעול‪ ,‬ניתן להגשים את החלומות‪ ,‬מתוך מודעות‬

                                                                                                                       ‫ואחריות ובניית סדרי עדיפויות נכונים‪.‬‬
                                                                                 ‫‪ .5‬בקרה ‪ -‬כמו בכל תחום‪ ,‬חשוב לערוך ביקורת‪ .‬לבחון הצלחות וטעויות‪ ,‬עודפים‬
                                                                                 ‫וחריגות‪ .‬לא לחכות לסוף החופש לעשות זאת‪ ,‬אלא אחרי כל פעילות לבחון האם‬

                                                                                                                                      ‫‪ 12‬גושארבע כ"ט תמוז תשפ"א | ‪9.7.2021‬‬
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17