Page 19 - Gush337
P. 19

‫רוניאל לטנר ‪roniel12@gmail.com #‬‬                                                                         ‫חינוכי‬
‫מאמן הורים ונוער‪ ,‬מומחה ל‪ ADHD-‬ומאסטר ‪NLP‬‬

                                                 ‫מנוע של פרארי‬
                                                  ‫עם ברקסים‬
                                                    ‫של אופניים‬

                                        ‫מוכשר"‪.‬‬  ‫תעופה אמריקאית(‪ .‬דוד סובל מקשב וריכוז והיה‬       ‫אחת ההנאות הגדולות שלי כמאמן ‪ ADHD‬היא‬
‫לסיום דברי אציין כי גם אם לא תמיד מערכת החינוך‬   ‫מקרה שבו הוא הגיע לשדה התעופה וכמובן שכח‬
‫יודעת לתעל את האנרגיה והכישרון‪ ,‬כך שגם אם‬        ‫את ה‪"...‬כרטיס טיסה"‪ .‬מה עשה דוד‪ ,‬המציא כרטיס‬     ‫לאפשר לאנשי הקשב וריכוז לחוש במתנה שיש להם‬
‫לא יצליחו בכיתה‪ ,‬הרי שבעבודה נכונה יתעלו את‬      ‫אלקטרוני בדיוק כדי לפתור את הבעיה של אנשים‬
                                                 ‫ששוכחים את הכרטיס בבית‪ .‬באותו היום שבו הוא‬       ‫ולהבין כיצד יוכלו להפוך את הקושי של הפרעת קשב‬
         ‫הכוחות שלהם להצלחה ולעשיה מבורכת!‬       ‫המציא את ההמצאה הזאת‪ ,‬דוד הרוויח מאות מיליוני‬
             ‫מצרף למעוניינים את הקישור לסרטון‪:‬‬   ‫דולרים‪ .‬שאל אותו דר האלול‪" ,‬מה עשית‪ ,‬חגגת את‬            ‫וריכוז להפריית קשב וריכוז ולהצלחה!‬
                                                 ‫הניצחון?"‪ .‬ענה לו דוד‪" :‬לא ‪,‬עדיין הצטלצלו באזני‬
‫‪https://www.youtube.com/watch?v=i5D-‬‬             ‫המשפטים ששמעתי כילד‪ ,‬כמה אני לא מוצלח ולא‬        ‫במהלך המפגש אני מקרין סרטון קצר של דר' אדוארד‬
                             ‫‪56Cg7y4I&t=222s‬‬
                                                                                                  ‫האלוול‪ ,‬פסיכיאטר שלו עצמו יש ‪ ADHD‬המשלב‬
‫‪ | 9.7.2021‬כ"ט תמוז תשפ"א גושארבע ‪19‬‬
                                                                                                         ‫בעבודתו גישה מדהימה במיוחד כלפי ‪.ADHD‬‬

                                                                                                  ‫בסרטון הוא מספר כיצד הוא מסביר את נושא ‪ADHD‬‬

                                                                                                  ‫לילד שמגיע אליו לאבחון‪ .‬דר' אדוארד אומר לילד‪:‬‬

                                                                                                  ‫"יש לי חדשות מדהימות בשבילך‪ .‬יש לך מוח מדהים‪.‬‬

                                                                                                  ‫יש לך מוח עם מנוע של פרארי‪ ,‬חזק ומדהים‪ ,‬אבל‪,‬‬

                                                                                                  ‫יש לך בעיה‪ .‬יש לך מעצורים של אופניים! אתה לא‬

                                                                                                  ‫יכול לעצור כשאתה צריך וזו בעיה שעלולה לגרום‬

                                                                                                  ‫לך צרות ולהתרסק‪ .‬אבל אני מומחה לבלמים‪ ,‬לכן אני‬

                                                                                                  ‫יכול לעזור לך ללמוד לשלוט במנוע הפרארי המדהים‬

                                                                                                  ‫הזה שיש לך במוח‪ ,‬כך שתוכל לזכות במרוצים ולהיות‬

                                                                                                                                ‫אלוף!"‪.‬‬

                                                                                                  ‫הילד וההורים יוצאים מהמשרד שלו שמחים ומלאי‬

                                                                                                  ‫מוטיבציה בכדי לעשות את העבודה הנדרשת כדי‬

                                                                                                         ‫לחולל שינוי ולהצליח‪.‬‬

                                                                                                  ‫האלוול מוסיף מימד נוסף וחשוב לגבי ה"שילוש‬

                                                                                                  ‫הקדוש" כהגדרתו של ‪ ADHD‬שהוא מוסחות‪,‬‬

                                                                                                  ‫אימפולסיביות והיפראקטיביות‪ ,‬ביחס לשלושת‬

                                                                                                  ‫התכונות הללו‪ ,‬ניתן לשנות אותם מקצה לקצה ולקבל‬

                                                                                                                                ‫כוחות חיוביים‪.‬‬

                                                                                                  ‫היפראקטיביות היא כוח המשדר ומוביל אנרגיה‪.‬‬

                                                                                                  ‫מוסחות יכולה להוביל לסקרנות‪ ,‬אימפולסיביות יכולה‬

                                                                                                  ‫להוביל ליצירתיות וספונטניות‪ .‬יצירתיות‪ ,‬מוסיף‬

                                                                                                  ‫אדוארד‪ ,‬אינה יכולה להתקיים ללא אימפולסיביות‪.‬‬

                                                                                                  ‫אתה לא יכול לעצור את פרץ היצירתיות שלך‬

                                                                                                  ‫ולתזמן אותו למועד אחר ומדוייק‪ .‬יצירה תלויה‬

                                                                                                  ‫באימפולסיביות ובספונטניות‪ .‬בצורה זו ניתן לנצל‬

                                                                                                  ‫הרואתת הכישורים של ‪ ADHD‬ולהיות אנשים יצירתיים‪,‬‬
                                                                                                         ‫שתורמים לחברה ולעצמם‪.‬‬  ‫עודיאנשנרואגטציתיורםךוסלקהרפנויךם‬
                                                                                                  ‫ואבדן‬  ‫את החשש מבושה‪ ,‬פחד‬

                                                                                                  ‫ת‪ .‬בתקפווהס לגמתתנה של ‪ ADHD‬ולמקור של אנרגיה ותנועה‪.‬‬
                                                                                                  ‫נשלזבוסהטייוובםעתדצבםריהןכוושנלהדבר'הפהיכאלתווקלשהבווארימכובזיאלמדותנגהמ‪.‬א של‬
                                                                                                  ‫ת ב דושדו נרילתמן מייסד ומנכ"ל חברת ג'ט בלו )חברת‬
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24