Page 8 - Gush347
P. 8

‫ציפי שליסל‬                                                                                    ‫חיי שרה‬
‫מחברת הספר "חברון שוברת שתיקה" ‪Hebron Breaks e Silence‬‬

‫עושיבםחהבסרוטןוריה‬

                           ‫לחסות בצל האבות‪.‬‬    ‫ועוד‪ .‬לעומתם בתי היהודים ההיסטוריים‬                                              ‫הרס וחורבן‪.‬‬
‫כמו אברהם אבינו שפתח את אוהלו לארבע‬            ‫בקסבה העתיקה וברחבי חברון עומדים שוממים‬        ‫בין לילה מפנים את המשפחות והורסים את‬
‫רוחות השמיים‪ ,‬ולימדנו מהי הכנסת אורחים‪.‬‬        ‫או שפלשו אליהם ערבים‪ .‬בחנויות של היהודים‬
‫גם היום תושבי קריית ארבע וחברון עמלים‬          ‫בשוק מוכרים היום צאצאי הרוצחים מתרפ"ט‪.‬‬                            ‫הקרוואנים שברובע חזקיה‪.‬‬
‫להכין את ביתם לאורחים הרבים‪ ,‬וכל המרבה‬         ‫על כל בית יהודי שנבנה או נקנה בחברון‬           ‫אבל מסביב אף אחד לא מזיל דמעה‪ ,‬להיפך יש‬
                                               ‫מושקעים מאמצים אדירים בתהליך שלוקח‬             ‫שמחה גדולה‪ .‬יש אנשים שמברכים "שהחיינו‬
                                ‫הרי זה משובח‪.‬‬                                                 ‫וקיימנו והגיענו לזמן הזה" יש כאלה שכמעט‬
                       ‫רננו והקיצו שוכני עפר!‬                                     ‫שנים רבות‪.‬‬
‫אותו רובע חזקיה הנבנה על חלקת חב"ד‬             ‫אף על פי כן‪ ,‬למרות כל חורשי הרעה‪ ,‬ישנו‬                                      ‫יוצאים בריקודים‪.‬‬
‫בחברון ומנציח את שמו של רבי חזקיה מדיני‪,‬‬       ‫ישוב יהודי פורח בחברון‪ .‬ישוב קטן המארח‬                  ‫כן‪ ,‬זו הריסה שנעשית על מנת לבנות‪.‬‬
‫בעל האנציקלופדיה התלמודית "שדי חמד"‪,‬‬           ‫רבבות‪ .‬רבבות שבאו כעת בערב שבת פרשת‬            ‫לאחר שנים רבות בהם לא נותנים ליהודים‬
‫מקום בו גר והרביץ תורה ברבים‪ ,‬אותו רובע‬        ‫"חיי שרה"‪ ,‬להצהיר הצהרת נאמנות של הבנים‬        ‫לבנות בחברון‪ ,‬סוף סוף מתחילים בעבודות‬
‫צריך לפתוח דרך‪ ,‬לפרוץ את החסימות‪ .‬להיות‬        ‫לאבות‪ .‬אברהם יגל יצחק ירנן‪ ,‬ובני יעקב באו‬      ‫בשטח‪ .‬המבנים הזמניים הוסרו ומתחילה בניית‬
   ‫ראש לבניה יהודית רחבה בכל רחבי חברון‪.‬‬
‫אברהם ושרה‪ ,‬יצחק ורבקה‪ ,‬יעקב ולאה‪ ,‬עלו‬                                   ‫לנוח בשבת בחברון‪.‬‬                                            ‫הקבע‪.‬‬
 ‫לפני כסא הכבוד וזעקו את זעקתה של חברון!‬       ‫בעיני רוחי אני רואה את אבות האומה והאימהות‬     ‫גם כשהוסרו ההגבלות הפוליטיות‪ ,‬והגיעו כל‬
‫חברון עיר האבות‪ ,‬חמדת כל ישראל‪ ,‬רוצה‬           ‫מציצים מתוך המערה לראות את חברון‪ ,‬בשבת‬         ‫האישורים‪ ,‬הערימו הערבים וארגוני שמאל תלי‬
‫לגדול ולהתפתח‪ .‬להיות קריה למלך רב‪ .‬עיר בה‬      ‫בה קוראים את פרשת קניית מערת המכפלה –‬          ‫תילים של עתירות בהם הם מנסים להילחם‬
‫כל יהודי שיחפוץ‪ ,‬יוכל לבוא לגור בה‪ .‬עיר בה‬                                                    ‫בבניה בישוב היהודי ע"י מערכת המשפט‪ .‬כעת‬
‫יגורו רבבות אלפי יהודים ויוכלו לארח את כל‬                                   ‫פרשת "חיי שרה"‪.‬‬   ‫עברנו משוכה נוספת והטרקטורים והדחפורים‬
         ‫הפונים הרבים שהיום אין להם מקום‪.‬‬      ‫הם בוודאי צופים בעשרות אלפי היהודים‬
‫"כי אלקים יושיע ציון ויבנה ערי יהודה וישבו‬     ‫המגיעים מכל הארץ ואף מרחבי העולם‪ .‬יהודים‬                                       ‫עובדים במרץ‪.‬‬
                 ‫שם וירשוה" )תהילים ס"ט "ו(‪.‬‬   ‫שעשו מאמצים למצוא חדר או מזרון להניח‬           ‫כשמסתכלים על חברון במבט על‪ ,‬העוול זועק‬
                                               ‫עליו את ראשיהם בחברון‪ .‬יהודים שבנו אוהלים‬      ‫לשמיים‪ 97% ,‬מחברון סגורה ליהודים‪ .‬בחלק‬
                                               ‫בפינות הרחוב גם שכבר קריר בערבים‪ ,‬רק כדי‬       ‫הערבי של העיר ישנה בניה מואצת במימון‬
                                                                                              ‫גרמניה‪ ,‬ספרד‪ ,‬צרפת‪ ,‬שבדיה‪ ,‬ערב הסעודית‪,‬‬

                                                                                              ‫‪ 8‬גושארבע כ"ג חשון תשפ"ב | ‪29.10.2021‬‬
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13