Page 6 - Gush434
P. 6

‫אורית לם ‪orit.lamm@gmail.com #‬‬                                                                    ‫זוגיות‬
‫יועצת זוגית‪ ,‬יועצת לחיי אישות‪ ,‬מדריכת כלות ‪ #‬אלעזר‬

            ‫כוחו של ֶה ְק ֵשׁר‬

‫להתקבל כהבעת צורך לגיטימי‪ .‬צמד המילים‬              ‫שנים אחדות‪ ,‬והאהבה נעלמה מליבו של המלך‪,‬‬        ‫כשאנו מסתכלים על האיור המצורף‪ ,‬הדרך שבה‬
‫”איך כמוך“‪ ,‬יכול להתקבל כמחמאה או כהקנטה‪,‬‬          ‫וכשישב עם חברו הקרוב ביותר‪ ,‬אמר לו‪“ :‬היא‬       ‫נקרא את מה שנמצא באמצע תלויה באופן הדוק‬
‫תלוי בהקשר ובטון הדיבור‪ .‬לפעמים‪ ,‬שפת הגוף‬          ‫מעולם לא התנהגה כמו מלכה‪ .‬זוכר שהיא‬            ‫בהקשר שלו‪ ,‬כלומר‪ ,‬למה שנמצא לפניו ולאחריו‪,‬‬
‫יוצרת ֶה ְק ֵשׁר שונה ממה שהתכוונו‪ .‬האמירה‬          ‫ִצפצפה על האיסור‪ ,‬ונסעה במרכבה המלכותית?‬       ‫או מעליו ומתחתיו‪ .‬אם נקרא את האותיות משמאל‬
‫”אני אוהב אותך“ מבלי להסתכל בעיניים‪ ,‬יכולה‬         ‫יותר מזה‪ ,‬אני זוכר שפעם אחת היא נתנה לי‬        ‫לימין נקבע כי מה שיש באמצע זו האות ‪ ,B‬אבל‬
‫להתפרש מנותקת וצינית‪ ,‬ותחושת הקירבה שהיא‬                                                          ‫אם נקרא את המספרים מלמעלה למטה נקרא את‬
‫הייתה אמורה לייצר לא תתממש‪ .‬מילה שיכולה‬                              ‫לאכול פרי‪ ,‬שכבר נגסה בו‪”...‬‬  ‫הסמל האמצעי כמספר ‪ .13‬הסיבה לכך היא‪ ,‬שאנו‬
‫להישמע בשגרה כמשהו קליל או אוהב‪ ,‬עלולה‬                                                            ‫נמצאים בתוך מרחב כולל של מציאות‪ ,‬והדברים‬
‫להיתפס כפוגענית‪ ,‬כשאחד הצדדים לחוץ או‬                                 ‫להוציא דבר מהקשרו‬           ‫קשורים זה לזה ומחוברים בדרך כלל בקשר לוגי‬
‫מותש‪ .‬אפילו בדיחה או שימוש בהומור שאמורים‬          ‫כל אחד מאיתנו יכול להיזכר בחיוך שחייכנו‪,‬‬       ‫שאותו אנו מכירים‪ .‬כשאנו מתייחסים לאירוע‬
‫להצחיק ולייצר קלילות‪ ,‬יכולים לפגוע ולהעליב‪,‬‬        ‫במילים שאמרנו‪ ,‬או במעשה שעשינו‪ ,‬והם‬            ‫מסוים‪ ,‬אנו לא מתייחסים אליו כאירוע בודד‪ ,‬אלא‬
                                                   ‫התפרשו אצל בן הזוג בצורה שונה‪ ,‬ולעיתים‬         ‫כחלק ממערכת כוללת של התרחשויות‪ .‬דוגמה‬
      ‫כשהם נאמרים בהקשר שאינו מתאים לכך‪.‬‬           ‫אפילו הפוכה‪ ,‬ממה שתכננו או חשבנו‪ .‬מילים או‬
                                                   ‫פעולות שכיוונו למטרה חיובית‪ ,‬עשויות להתקבל‬                       ‫לכך ניתן לראות בסיפור הבא‪:‬‬
                    ‫להכניס דבר להקשרו‬              ‫בצורה שלילית בצד השני‪ ,‬בהתאם למצב הרוח‪,‬‬
‫אז איך אפשר לבדוק ֶשׁ ַה ֶה ְק ֵשׁר מתאים? כיצד‬      ‫לזמן‪ ,‬לתחושה ולנקודת המבט של בן הזוג באותו‬                             ‫האפרסק האחרון‬
‫ניתן לוודא‪ ,‬שמה שאומר יתקבל אצל בן הזוג שלי‬        ‫הרגע‪ .‬ההקשר בו אנו אומרים את הדברים‪ ,‬וכמובן‬    ‫מלך אחד התאהב בנערה יפיפייה בשם ג’וזפין‪,‬‬
‫בצורה שבה אני מתכוונת שיתקבל? עם הזמן בני‬          ‫גם דרך הביטוי‪ ,‬חשובים לא פחות ממה שאנחנו‬       ‫ונשא אותה לאישה‪ .‬ערב אחד‪ ,‬בשעה שהמלך‬
‫הזוג לומדים לזהות זה אצל זה מצבים רגשיים‪,‬‬          ‫אומרים‪ .‬המילים ”אני צריך זמן לבד“‪ ,‬יכולות‬      ‫עסק בציד‪ ,‬הגיע שליח והודיע‪ ,‬שאימה של‬
‫ויכולים לזהות מה ”מצב הרוח“ של בן הזוג‪ ,‬וכיצד‬      ‫להישמע קרות ומרחיקות‪ ,‬כשהן נאמרות בלהט‬         ‫ג’וזפין חלתה‪ .‬על אף האיסור להשתמש במרכבה‬
‫תתקבל אמירה או מעשה מסוים באותו רגע‪ .‬יחד‬           ‫של ויכוח‪ ,‬אבל בהקשר רגוע ובטוח הן עשויות‬       ‫האישית של המלך‪ ,‬עלתה ג’וזפין על המרכבה‬
‫עם זאת‪ ,‬תמיד ניתן גם לשאול‪“ :‬האם זה זמן טוב‬                                                       ‫ונסעה לאימה‪ .‬המלך קיבל עדכון על כך בשובו‪.‬‬
‫לדבר?”‪ ,‬ואם שמנו לב שדברינו הוצאו מהקשרם‪,‬‬                                                         ‫”נכון שהיא נהדרת?“ אמר למשרתו‪“ ,‬זאת אהבת‬
‫אפשר לשאול את בן הזוג‪ ,‬מה הוא הבין מדבריי‪,‬‬                                                        ‫אמיתית של בת לאימה; לא היה אכפת לה‬
‫ולאחר שהבנו את הצד השני‪ ,‬אפשר להסביר את‬                                                           ‫להמרות את פי כדי שתוכל להשגיח על אימה‪,‬‬
                                                                                                  ‫היא נהדרת!” ביום אחר‪ ,‬בשעה שהמלכה ג’וזפין‬
            ‫עצמנו ולוודא שדברינו הובנו כראוי‪.‬‬                                                     ‫ישבה בגן הארמון ואכלה פרי‪ ,‬הגיע המלך‪ .‬ג’וזפין‬
‫כמו באיור‪ ,‬כך גם בזוגיות‪ ,‬צריך לראות את‬                                                           ‫בירכה אותו לשלום‪ ,‬ולאחר מכן נגסה באפרסק‬
‫”התמונה הגדולה“‪ ,‬ולפרש את הפרטים הקטנים‬                                                           ‫האחרון שנותר בסלסלה‪” .‬הם נראים טעימים!“‬
‫בהקשר הנכון שלהם‪ .‬בסופו של דבר‪ ,‬זוגיות היא‬                                                        ‫אמר המלך‪” ,‬נכון“‪ ,‬אמרה המלכה‪ ,‬והושיטה יד‬
‫תהליך אין סופי של למידה‪ ,‬שבו הדרך שבה אנו‬                                                         ‫כדי לתת לו את האפרסק האחרון‪“ .‬כמה שהיא‬
‫בוחרים לראות את הדברים קובעת‪ ,‬אם נבנה‬                                                             ‫אוהבת אותי!” סיפר המלך לאחר מכן‪“ ,‬היא‬
‫יחד סיפור משותף מלא בהבנה‪ ,‬הכלה‪ ,‬העצמה‬                                                            ‫ויתרה על ההנאה שלה כדי לתת לי את האפרסק‬
‫ואהבה‪ ,‬או שנחמיץ את רגעי הקסם המופלאים‪,‬‬                                                           ‫האחרון שבסלסילה‪ .‬נכון שהיא נפלאה?” חלפו‬

             ‫שהיו יכולים לבנות את היחד שלנו‪.‬‬

‫הפקה והדפסת‬                                             ‫בס"ד‬
    ‫ספרים‬
                                                        ‫גוש ארבע‬        ‫דרושים‬
  ‫ספרים‬       ‫ספרי‬        ‫ספרי‬   ‫כריכה‬      ‫שחור‬
‫פרטיים ‪/‬‬    ‫קודש ‪/‬‬        ‫לימוד‬   ‫קשה‬       ‫לבן ‪/‬‬                      ‫אנשי‪  ‬לחימניולוךי‪/ ‬מ‪ ‬קוסםטוגנדנונתטיבגםנ‪ ‬י‪/‬ג‪ ‬ואשועהציבוין‪ ‬ילדים‬
‫מסחריים‬   ‫ביוגרפיות‬      ‫‪ /‬ספרי‬  ‫‪ /‬רכה‬     ‫פרוצס‬
                          ‫ילדים‬                                                   ‫משכורת משרד החינוך ⋅ גננות עם תואר‬
                                                                            ‫⋅ אפשרי לסטאז ומ"מ לתקופה ארוכה ⋅ יש הסעות‬
               ‫אנו אתכם‬   ‫אצלנו תקבלו ליווי מלא‬
‫משלב ההפקה‪ ,‬הביצוע‬       ‫של חברה ותיקה ומנוסה‪,‬‬                        ‫לפרטים‪ :‬כרמלה ‪ 050-5708559‬בערב‪ ‬עד‪ ‬שעה‪20.00 ‬‬

  ‫ועד ההספקה בפועל‪.‬‬             ‫המובילה בתחומה‪.‬‬                                                    ‫‪ 6‬גוש ארבע גליון ‪ | 434‬י"ט כסלו תשפ"ה | ‪20.12.2024‬‬

‫‪gpbooks770@gmail.com‬‬                    ‫•‬  ‫‪02-9933-099‬‬  ‫לפרטים‪ ,‬יעוץ‬
                                                        ‫והצעות מחיר‪:‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11