Page 6 - Gush434
P. 6
אורית לם orit.lamm@gmail.com # זוגיות
יועצת זוגית ,יועצת לחיי אישות ,מדריכת כלות #אלעזר
כוחו של ֶה ְק ֵשׁר
להתקבל כהבעת צורך לגיטימי .צמד המילים שנים אחדות ,והאהבה נעלמה מליבו של המלך, כשאנו מסתכלים על האיור המצורף ,הדרך שבה
”איך כמוך“ ,יכול להתקבל כמחמאה או כהקנטה, וכשישב עם חברו הקרוב ביותר ,אמר לו“ :היא נקרא את מה שנמצא באמצע תלויה באופן הדוק
תלוי בהקשר ובטון הדיבור .לפעמים ,שפת הגוף מעולם לא התנהגה כמו מלכה .זוכר שהיא בהקשר שלו ,כלומר ,למה שנמצא לפניו ולאחריו,
יוצרת ֶה ְק ֵשׁר שונה ממה שהתכוונו .האמירה ִצפצפה על האיסור ,ונסעה במרכבה המלכותית? או מעליו ומתחתיו .אם נקרא את האותיות משמאל
”אני אוהב אותך“ מבלי להסתכל בעיניים ,יכולה יותר מזה ,אני זוכר שפעם אחת היא נתנה לי לימין נקבע כי מה שיש באמצע זו האות ,Bאבל
להתפרש מנותקת וצינית ,ותחושת הקירבה שהיא אם נקרא את המספרים מלמעלה למטה נקרא את
הייתה אמורה לייצר לא תתממש .מילה שיכולה לאכול פרי ,שכבר נגסה בו”... הסמל האמצעי כמספר .13הסיבה לכך היא ,שאנו
להישמע בשגרה כמשהו קליל או אוהב ,עלולה נמצאים בתוך מרחב כולל של מציאות ,והדברים
להיתפס כפוגענית ,כשאחד הצדדים לחוץ או להוציא דבר מהקשרו קשורים זה לזה ומחוברים בדרך כלל בקשר לוגי
מותש .אפילו בדיחה או שימוש בהומור שאמורים כל אחד מאיתנו יכול להיזכר בחיוך שחייכנו, שאותו אנו מכירים .כשאנו מתייחסים לאירוע
להצחיק ולייצר קלילות ,יכולים לפגוע ולהעליב, במילים שאמרנו ,או במעשה שעשינו ,והם מסוים ,אנו לא מתייחסים אליו כאירוע בודד ,אלא
התפרשו אצל בן הזוג בצורה שונה ,ולעיתים כחלק ממערכת כוללת של התרחשויות .דוגמה
כשהם נאמרים בהקשר שאינו מתאים לכך. אפילו הפוכה ,ממה שתכננו או חשבנו .מילים או
פעולות שכיוונו למטרה חיובית ,עשויות להתקבל לכך ניתן לראות בסיפור הבא:
להכניס דבר להקשרו בצורה שלילית בצד השני ,בהתאם למצב הרוח,
אז איך אפשר לבדוק ֶשׁ ַה ֶה ְק ֵשׁר מתאים? כיצד לזמן ,לתחושה ולנקודת המבט של בן הזוג באותו האפרסק האחרון
ניתן לוודא ,שמה שאומר יתקבל אצל בן הזוג שלי הרגע .ההקשר בו אנו אומרים את הדברים ,וכמובן מלך אחד התאהב בנערה יפיפייה בשם ג’וזפין,
בצורה שבה אני מתכוונת שיתקבל? עם הזמן בני גם דרך הביטוי ,חשובים לא פחות ממה שאנחנו ונשא אותה לאישה .ערב אחד ,בשעה שהמלך
הזוג לומדים לזהות זה אצל זה מצבים רגשיים, אומרים .המילים ”אני צריך זמן לבד“ ,יכולות עסק בציד ,הגיע שליח והודיע ,שאימה של
ויכולים לזהות מה ”מצב הרוח“ של בן הזוג ,וכיצד להישמע קרות ומרחיקות ,כשהן נאמרות בלהט ג’וזפין חלתה .על אף האיסור להשתמש במרכבה
תתקבל אמירה או מעשה מסוים באותו רגע .יחד של ויכוח ,אבל בהקשר רגוע ובטוח הן עשויות האישית של המלך ,עלתה ג’וזפין על המרכבה
עם זאת ,תמיד ניתן גם לשאול“ :האם זה זמן טוב ונסעה לאימה .המלך קיבל עדכון על כך בשובו.
לדבר?” ,ואם שמנו לב שדברינו הוצאו מהקשרם, ”נכון שהיא נהדרת?“ אמר למשרתו“ ,זאת אהבת
אפשר לשאול את בן הזוג ,מה הוא הבין מדבריי, אמיתית של בת לאימה; לא היה אכפת לה
ולאחר שהבנו את הצד השני ,אפשר להסביר את להמרות את פי כדי שתוכל להשגיח על אימה,
היא נהדרת!” ביום אחר ,בשעה שהמלכה ג’וזפין
עצמנו ולוודא שדברינו הובנו כראוי. ישבה בגן הארמון ואכלה פרי ,הגיע המלך .ג’וזפין
כמו באיור ,כך גם בזוגיות ,צריך לראות את בירכה אותו לשלום ,ולאחר מכן נגסה באפרסק
”התמונה הגדולה“ ,ולפרש את הפרטים הקטנים האחרון שנותר בסלסלה” .הם נראים טעימים!“
בהקשר הנכון שלהם .בסופו של דבר ,זוגיות היא אמר המלך” ,נכון“ ,אמרה המלכה ,והושיטה יד
תהליך אין סופי של למידה ,שבו הדרך שבה אנו כדי לתת לו את האפרסק האחרון“ .כמה שהיא
בוחרים לראות את הדברים קובעת ,אם נבנה אוהבת אותי!” סיפר המלך לאחר מכן“ ,היא
יחד סיפור משותף מלא בהבנה ,הכלה ,העצמה ויתרה על ההנאה שלה כדי לתת לי את האפרסק
ואהבה ,או שנחמיץ את רגעי הקסם המופלאים, האחרון שבסלסילה .נכון שהיא נפלאה?” חלפו
שהיו יכולים לבנות את היחד שלנו.
הפקה והדפסת בס"ד
ספרים
גוש ארבע דרושים
ספרים ספרי ספרי כריכה שחור
פרטיים / קודש / לימוד קשה לבן / אנשי לחימניולוךי/ מ קוסםטוגנדנונתטיבגםנ י/ג ואשועהציבוין ילדים
מסחריים ביוגרפיות /ספרי /רכה פרוצס
ילדים משכורת משרד החינוך ⋅ גננות עם תואר
⋅ אפשרי לסטאז ומ"מ לתקופה ארוכה ⋅ יש הסעות
אנו אתכם אצלנו תקבלו ליווי מלא
משלב ההפקה ,הביצוע של חברה ותיקה ומנוסה, לפרטים :כרמלה 050-5708559בערב עד שעה20.00
ועד ההספקה בפועל. המובילה בתחומה. 6גוש ארבע גליון | 434י"ט כסלו תשפ"ה | 20.12.2024
gpbooks770@gmail.com • 02-9933-099 לפרטים ,יעוץ
והצעות מחיר: