Page 24 - Gushpanka346
P. 24

‫בישלנו ארוחות‬
     ‫משותפות‬

 ‫וצלחנו את זה‪.‬‬
 ‫התמודדנו עם‬
  ‫ענייני כשרות‬
‫ותשעת הימים‬

   ‫והיה מדהים‬

‫כשהבנו את זה קיבלתי חקלאיות מצוינות‪ .‬אם הן לא היו שוות את הכסף לא‬       ‫בשבוע שלאחר מכן כבר יצרתי קשר ישירות עם רגבות וביקשתי את עזרתן‬
‫הייתי עובד איתן‪ ,‬וזה חשוב כי זה אומר שהפרויקט הוא בר קיימא‪ .‬גם אם‬       ‫בנושאים נוספים‪ .‬הפעם כבר הייתי בקו הבריאות אז יכולתי להכיר את‬
‫הן לא מקצועיות כמו פלסטיני או תאילנדי יש להן יתרונות אחרים‪ .‬בעיני‬       ‫הבנות ולשוחח איתן‪ .‬הופתעתי לטובה מהגיוון ומהבגרות של רובן וגם‬
‫חקלאות איננה אמצעי אלא ערך בפני עצמו‪ .‬אני צינור של השפע‪ ,‬מעלה‬           ‫מהסקרנות שלהן וחוסר החשש במפגש עם חקלאי חופשי בתוך הקו הירוק‬
                                                                        ‫עם רקע ותפיסות עולם שונים מאוד משלהן‪ .‬השיחה והמפגש היו נעימים‬
                                                  ‫אותו מהאדמה לצלחת‪.‬״‬
                                                                                                                                         ‫במיוחד‪.‬״‬
                                              ‫באנו לשנות‬                ‫הדיי מספר שבמפגשים‪ ,‬בעיקר אלו שבהפסקת האוכל‪ ,‬עלו שאלות‬
                                                                        ‫הנוגעות לשוויון מגדרי‪ ,‬אורחות חיים וקיום מצוות‪ .‬״הצוות החינוכי לא‬
‫מלבד חקלאות ולימודים‪ ,‬למדה יהל פרוכטר עוד משהו השנה‪ ,‬משהו מהותי‬         ‫נבהל מהשיחות האלה‪ ,‬הוא אפילו עודד אותן‪ .‬זה הפך את הפסקות הצהריים‬
‫לחיים‪ ,‬שבהשוואה לבנות אחרות בנות גילה‪ ,‬היא ממש מומחית בו‪ :‬אחריות‪.‬‬       ‫למהנות במיוחד לשנינו‪ .‬שמחתי להיחשף אליהן ושהן נחשפו לדעות שונות‬
‫״נכון‪ ,‬בכל יציאה לעבודה יש איתנו אשת צוות‪ ,‬אבל החקלאי פונה אלי אם‬
‫צריך לתקן משהו שעשיתי‪ .‬זה הופך אותנו לאחראיות יותר‪ ,‬בוגרות יותר‪.‬‬                          ‫משלהן‪ .‬הרגשנו שיש לנו חלק גם במסע החינוכי שלהן‪.‬״‬
‫אנחנו צריכות להיות קשובות למה בדיוק החקלאי רוצה‪ .‬בסוף העבודה‪,‬‬           ‫עפאים מספר שהקשר היה כה טוב‪ ,‬שחלק מהבנות המשיכו לעבוד‬
‫כשאני רואה שהצלחתי בארבע שעות עבודה לשנות משהו והחקלאי מבסוט‬            ‫אצלו גם בחופשת הקיץ ומשפחתו אירחה אותן במשק‪ .‬״הן ביצעו משימות‬
‫ממני‪ ,‬זה הכי סיפוק ונותן לי דרייב להמשך היום‪ :‬לא סתם קמתי אלא עשיתי‬     ‫קריטיות‪ .‬הפעם לא רק ששילמתי להן ישירות באופן חוקי כבנות נוער‪,‬‬
                                                                        ‫כלומר לא לרגבים אלא לבנות עצמן‪ ,‬אלא שהן גם נמדדו אישית והיו חייבות‬
                                            ‫משהו שעזר לאנשים‪ .‬זה טוב‪.‬״‬  ‫להיות מועילות ויעילות‪ .‬הן היו ממש מופלאות‪ .‬גם אני וגם המשפחה שלי‬
                                                                        ‫ממש התחברנו אליהן‪ .‬הגיעו גם חמשושיות ויש לי בת בערך בגילן‪ ,‬שלומדת‬
                                          ‫פויקה ושַחנ״ש‬                 ‫בירושלים בתיכון חילוני פמיניסטי‪ ,‬והשיחות ביניהן היו מרתקות‪ .‬בישלנו‬
                                                                        ‫ארוחות משותפות וצלחנו את זה‪ .‬התמודדנו עם ענייני כשרות ותשעת הימים‬
‫״קלטנו בנות מכל הארץ‪ :‬מהשומרון‪ ,‬מחוות‪ ,‬מהגולן‪ ,‬מגוש עציון‪ ,‬מגרעינים‬
‫תורניים‪ .‬הבנות עצמן הביאו גיוון מאוד נרחב״‪ ,‬מעידה יפעת יגל‪ ,‬מנהלת‬                                                                   ‫והיה מדהים‪.‬״‬
‫רגבות‪ .‬״הקבוצות שיוצאות לעבודה הן רב‪-‬גילאיות וזה יוצר גיבוש חברתי‬       ‫אבל לא הכל הלך חלק‪ .‬רוב הבנות הגיעו לרגבות ללא ניסיון קודם‬
‫של כל האולפנה‪ .‬באנו לאן שצריך‪ ,‬במיוחד בזמן המלחמה‪ ,‬כשהיה צורך‬           ‫בחקלאות‪ ,‬כמו גם נשות הצוות שליוו אותן‪ .‬הן והחקלאי היו צריכים ללמוד‬
‫אקוטי בידיים עובדות‪ .‬הבנות עובדות קשה‪ ,‬בעבודה סיזיפית‪ ,‬מדיטטיבית‪,‬‬       ‫איך עובדים יחד‪ .‬״לקח רגע להבין אילו משימות הן יכולות לבצע ואילו לא‪.‬‬
‫בלי פלאפונים‪ .‬הן מתרכזות בעבודה‪ ,‬לומדות אחריות אישית‪ ,‬מחויבות‪,‬‬

                ‫גיליון ‪ | 346#‬ג׳ באלול תשפ״ד | ‪6.11.2024‬‬                ‫‪ 24‬גּושפנקה‬
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29