Page 25 - Gushpanka354
P. 25

‫באח״י אין תעודות‪,‬‬
                 ‫יש תהודות‪ ,‬בהן‬
                  ‫מופיעות מילים‬
                    ‫ולא מספרים‪,‬‬

              ‫הערכות ולא ציונים‬

‫אחרי שקלטתם את הטיפוס ואפילו קצת התאהבתם בו‪ ,‬הגיעה‬                                      ‫ילדים בחולצות לבנות ודגלי ישראל שוכבים על‬
‫ההודעה המפתיעה הבאה‪ :‬״בסוף שנת הלימודים‪ ,‬אחרי שמונה שנות‬                                     ‫המגרש ושרים ׳עם ישראל חי׳‪ .‬אופיר לוגסי‬
‫ניהול של ביה״ס אח״י‪ ,‬בחרתי לסיים את תפקידי (אין איזו דרמה‪ ,‬באמת‬
‫הכל טוב‪ ,‬פשוט צריך לדעת מתי להמשיך)‪ .‬רצה הגורל ובמשמרת שלי‬                       ‫ק ר נ י א ל ד דמ‬
‫התפרצה מגיפה עולמית ופרצה המלחמה הארוכה בתולדות המדינה‪,‬‬
‫אז זה רק אומר שסטטיסטית שמונה השנים הבאות יהיו על מי מנוחות‪.‬‬              ‫כירים בית ספר בו ההורים מחכים בחוסר סבלנות למייל של‬
‫חלמתם לנהל בית ספר? לכו על זה! באופן אישי‪ ,‬אני עדיין לא יודע לאן‬          ‫המנהל? הכירו את החטיבה הבוגרת (ד‪-‬ח) של אח״י תקוע‬
                                                                          ‫ואת אופיר לוגסי (בן ‪ ,44‬תושב נוקדים‪ ,‬נשוי ואב לארבעה)‪,‬‬
                        ‫פני מועדות‪ .‬מוזמנים להציע הצעות מעניינות״‪...‬‬      ‫המנהל הכי מצחיק במזרח הגוש‪ .‬רוצים דוגמא? בבקשה‪ .‬״אם יש דבר‬
‫בגלל שגם אנחנו היינו קצת בהלם‪ ,‬הלכנו לראיין את אופיר‪ ,‬לשאול‬               ‫אחד שהייתי רוצה שיזכרו ממני כמנהל ביה״ס זה סופגניות בפורים‪.‬‬
                                                                          ‫זו המורשת שלי״‪ ,‬כתב לוגסי פעם‪ .‬בהודעה שנשלחה להורים אחרי‬
           ‫אותו את כל מה שלא העזנו לשאול ולהתחנן קצת שיישאר‪.‬‬              ‫אזעקה כתב‪ :‬״הורים יקרים‪ ,‬אנחנו בטוב‪ ,‬במידה ותחושו צורך לדבר…‬
             ‫בתור מנהל‪ ,‬מה שינית בביה״ס (חוץ מסופגניות בפורים)?‬           ‫יימח שמם שיחנקו מגת‪.‬״ ועוד אחת אחרונה‪ :‬״כמה דקות אחרי סיום‬
‫מחד‪ ,‬למוסד הזה יש ‪ ,DNA‬שורשים והיסטוריה‪ .‬מאידך‪ ,‬הוא זקוק‬                  ‫החזרה הגנרלית לדגלנות תפסה את שכבה ו׳ האזעקה במגרש‪ .‬מלא‬
‫לשינוי‪ .‬הוא צומח באופן מדהים‪ .‬כשנכנסתי למדו בו ‪ 320‬תלמידים‬                ‫ילדים בחולצות לבנות ודגלי ישראל שוכבים על המגרש ושרים ׳עם‬
‫והיום יש ‪ .650‬יש גם המון צוות חדש‪ ,‬וגם תחלופה גבוהה שלו‪ .‬זה כמו‬
‫שאדם מחליף את תאי העור שלו‪ ,‬אבל הנשמה נשארת‪ .‬זה בי״ס משלב‬                                                         ‫ישראל חי׳‪ .‬סה״כ עוד יום שגרתי״‪.‬‬
‫במובן העמוק של המילה‪ :‬לא רק דתיים‪-‬חילונים‪ ,‬הוא פתוח‪ ,‬מקבל את‬
‫כולם‪ ,‬מי שהם היום ומי שהם יהיו אחרי השינויים שיעברו‪ ,‬מחובר לטבע‪,‬‬

                                                  ‫לעמל‪ ,‬יצירתיות וחופש״‪.‬‬
‫אופיר מספר על מסורות חדשות שנוספו לביה״ס בשנים האחרונות‪:‬‬
‫פרויקט שחזור פסיפסים עתיקים של כיתה ח׳‪ ,‬ומתנה שאותה שכבה‬
‫נותנת לבית הספר וליישוב‪ ,‬כמו בניית גדר‪ ,‬שיפוץ חדר האומנות‪ ,‬בניית‬

                 ‫דק וספסלים‪ ,‬שילוט המבנים ההיסטוריים ביישוב ועוד‪.‬‬
‫באח״י אין תעודות‪ ,‬יש תהודות‪ ,‬בהן מופיעות מילים ולא מספרים‪,‬‬
‫הערכות ולא ציונים‪ .‬באותה נימה‪ ,‬לבית הספר גם אין תקנון‪ .‬״היו דיונים‬
‫ארוכים בנושאים האלה‪ .‬יש שאומרים שדברים צריכים להיות חדים וחד‬
‫משמעיים‪ ,‬והיה בי צד שנמשך לשם‪ ,‬אבל בסופו של דבר הובלתי קו‬
‫שאומר‪ :‬רוב מוחלט של התלמידים וההורים מבינים היטב מה מצופה‬
‫מהם בביה״ס גם בלי שיהיה כתוב‪ .‬הם מבינים מה זה כבוד לזמן‪ ,‬לצוות‪,‬‬
‫ללמידה ולרכוש‪ .‬העובדה שזה לא כתוב לא אומרת שאין כללים‪ .‬זה‬

                     ‫קצת כמו במשפחה‪ ,‬גם שם יש כללים לא‪-‬כתובים‪.‬‬
‫״אבל אולי אני טועה? אולי צריך להיות מישהו שישנה הכל? לי כבר‬
‫אין אנרגיות לדיונים האלה‪ .‬אז הגיע הזמן שיבוא מישהו אחר ויביא רוח‬
‫אחרת‪ .‬זאת סיבה אחת שבגללה החלטתי לעזוב‪ .‬סיבה שנייה היא שאני‬

    ‫רוצה לסיים בטוב‪ ,‬כשאני באנרגיה‪ ,‬בחיוניות ובחיוביות ולא לדעוך״‪.‬‬
           ‫כאמור‪ ,‬אח״י הוא בי״ס משלב‪ .‬זה יכול להיות מאוד מורכב‪.‬‬

‫בעיני ככה צריכים להיראות רוב בתי הספר בישראל‪ ,‬לא להיות נישה‬

‫גּושפנקוש ‪25‬‬  ‫גיליון ‪ | 354#‬א׳ בתמוז תשפ״ה | ‪27.6.2025‬‬
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30