Page 25 - Gushpanka354
P. 25
באח״י אין תעודות,
יש תהודות ,בהן
מופיעות מילים
ולא מספרים,
הערכות ולא ציונים
אחרי שקלטתם את הטיפוס ואפילו קצת התאהבתם בו ,הגיעה ילדים בחולצות לבנות ודגלי ישראל שוכבים על
ההודעה המפתיעה הבאה :״בסוף שנת הלימודים ,אחרי שמונה שנות המגרש ושרים ׳עם ישראל חי׳ .אופיר לוגסי
ניהול של ביה״ס אח״י ,בחרתי לסיים את תפקידי (אין איזו דרמה ,באמת
הכל טוב ,פשוט צריך לדעת מתי להמשיך) .רצה הגורל ובמשמרת שלי ק ר נ י א ל ד דמ
התפרצה מגיפה עולמית ופרצה המלחמה הארוכה בתולדות המדינה,
אז זה רק אומר שסטטיסטית שמונה השנים הבאות יהיו על מי מנוחות. כירים בית ספר בו ההורים מחכים בחוסר סבלנות למייל של
חלמתם לנהל בית ספר? לכו על זה! באופן אישי ,אני עדיין לא יודע לאן המנהל? הכירו את החטיבה הבוגרת (ד-ח) של אח״י תקוע
ואת אופיר לוגסי (בן ,44תושב נוקדים ,נשוי ואב לארבעה),
פני מועדות .מוזמנים להציע הצעות מעניינות״... המנהל הכי מצחיק במזרח הגוש .רוצים דוגמא? בבקשה .״אם יש דבר
בגלל שגם אנחנו היינו קצת בהלם ,הלכנו לראיין את אופיר ,לשאול אחד שהייתי רוצה שיזכרו ממני כמנהל ביה״ס זה סופגניות בפורים.
זו המורשת שלי״ ,כתב לוגסי פעם .בהודעה שנשלחה להורים אחרי
אותו את כל מה שלא העזנו לשאול ולהתחנן קצת שיישאר. אזעקה כתב :״הורים יקרים ,אנחנו בטוב ,במידה ותחושו צורך לדבר…
בתור מנהל ,מה שינית בביה״ס (חוץ מסופגניות בפורים)? יימח שמם שיחנקו מגת.״ ועוד אחת אחרונה :״כמה דקות אחרי סיום
מחד ,למוסד הזה יש ,DNAשורשים והיסטוריה .מאידך ,הוא זקוק החזרה הגנרלית לדגלנות תפסה את שכבה ו׳ האזעקה במגרש .מלא
לשינוי .הוא צומח באופן מדהים .כשנכנסתי למדו בו 320תלמידים ילדים בחולצות לבנות ודגלי ישראל שוכבים על המגרש ושרים ׳עם
והיום יש .650יש גם המון צוות חדש ,וגם תחלופה גבוהה שלו .זה כמו
שאדם מחליף את תאי העור שלו ,אבל הנשמה נשארת .זה בי״ס משלב ישראל חי׳ .סה״כ עוד יום שגרתי״.
במובן העמוק של המילה :לא רק דתיים-חילונים ,הוא פתוח ,מקבל את
כולם ,מי שהם היום ומי שהם יהיו אחרי השינויים שיעברו ,מחובר לטבע,
לעמל ,יצירתיות וחופש״.
אופיר מספר על מסורות חדשות שנוספו לביה״ס בשנים האחרונות:
פרויקט שחזור פסיפסים עתיקים של כיתה ח׳ ,ומתנה שאותה שכבה
נותנת לבית הספר וליישוב ,כמו בניית גדר ,שיפוץ חדר האומנות ,בניית
דק וספסלים ,שילוט המבנים ההיסטוריים ביישוב ועוד.
באח״י אין תעודות ,יש תהודות ,בהן מופיעות מילים ולא מספרים,
הערכות ולא ציונים .באותה נימה ,לבית הספר גם אין תקנון .״היו דיונים
ארוכים בנושאים האלה .יש שאומרים שדברים צריכים להיות חדים וחד
משמעיים ,והיה בי צד שנמשך לשם ,אבל בסופו של דבר הובלתי קו
שאומר :רוב מוחלט של התלמידים וההורים מבינים היטב מה מצופה
מהם בביה״ס גם בלי שיהיה כתוב .הם מבינים מה זה כבוד לזמן ,לצוות,
ללמידה ולרכוש .העובדה שזה לא כתוב לא אומרת שאין כללים .זה
קצת כמו במשפחה ,גם שם יש כללים לא-כתובים.
״אבל אולי אני טועה? אולי צריך להיות מישהו שישנה הכל? לי כבר
אין אנרגיות לדיונים האלה .אז הגיע הזמן שיבוא מישהו אחר ויביא רוח
אחרת .זאת סיבה אחת שבגללה החלטתי לעזוב .סיבה שנייה היא שאני
רוצה לסיים בטוב ,כשאני באנרגיה ,בחיוניות ובחיוביות ולא לדעוך״.
כאמור ,אח״י הוא בי״ס משלב .זה יכול להיות מאוד מורכב.
בעיני ככה צריכים להיראות רוב בתי הספר בישראל ,לא להיות נישה
גּושפנקוש 25 גיליון | 354#א׳ בתמוז תשפ״ה | 27.6.2025