Page 30 - Gushpanka341
P. 30

‫בצריח השחור‪.‬‬     ‫נאה ולא מסובך‪ ,‬בעל ערך לימודי‪ ,‬בו גבר רב‬                          ‫מט עליו ‪ -‬מדור שח‬
‫נעיין בבעיות רבע גמר אליפות הארץ‪,‬‬                 ‫האמן עדו גורשטיין בן ה‪ 22-‬על מרק ליובארוב‬
                                                                                                            ‫הכול בגלל‬
         ‫שפירסמנו בגיליון שעבר )דיאגרמה ‪.(3‬‬                                          ‫)דיאגרמה ‪:(1‬‬            ‫רגלי קטן‬
‫בעמדה הראשונה ברוך לנדר ברא עולם‬                  ‫ללבן יתרון של שני רגלים‪ ,‬אך ו‪ 5‬נראה נידון‬
‫מורכב ומתואם להפליא של כפאי‪ .‬דהיינו‪ :‬כל‬           ‫לכליה ו‪-‬א‪ 7‬משותק‪ .‬ננסה לחלום‪ :‬אילו היה‬                                              ‫יעקב פלג‬
‫מסע של שחור מזיק לו‪ .‬נדגים זאת בעזרת הטבלה‬        ‫הצריח הלבן יכול לנוע תוך איום כלשהו‪ ,‬היה‬
                                                  ‫מבטיח את הכתרת א‪ .7‬ובכן‪ ,‬לעיתים חלומות‬               ‫ביום ראשון‪ ,‬י״ח בשבט‪ ,‬החלה אליפות ישראל‬
                  ‫למטה )~ – לכל מקום שהוא(‪.‬‬                                                            ‫הפתוחה בעכו‪ .‬נציג מתוך המשחקים סיום‬
‫כל שנותר ללבן לעשות הוא לבור לו מסע‬                                                    ‫מתגשמים‪:‬‬
‫שלא מקלקל את המוכנות הנהדרת של כליו ואף‬                                 ‫‪ .65‬ו‪ + 6‬ושחור נכנע!‬
‫לא משחרר את כלי השחור‪.1 .‬מב‪.1) ! 2‬מב‪ ? 1‬ד‪:‬ג‪2‬‬      ‫על הכאת הרגלי בידי הצריח‪ ,‬הצריח הלבן‬
                                                  ‫ישוחרר מתפקידו וינוע בנחת על מנת לאפשר‬
                               ‫‪) (+‬דיאגרמה ‪.(4‬‬    ‫הכתרה‪ .‬הכאה במלך או כל צעד אחר של המלך‬
‫העמדה השנייה נושאת בחובה הפתעה‪:‬‬                   ‫לשורה השישית‪ ,‬יאפשרו התראת שח בידי‬
‫הסוללה מלכה לבנה‪-‬פרש מוכנה לפעולה נגד‬             ‫הצריח הלבן ובעקבותיה הכתרה‪ .‬על ‪...1‬מח‪7‬‬
‫המלך השחור‪ ,‬אולם מסע המפתח מפרק אותה‬              ‫ימשיך לבן פשוט‪.2 :‬ו‪ 7‬והחייל התמים יעלה‬
‫ובונה אחרת תחתיה‪ .1 :‬מהו‪) ! 1‬מאיים ‪.2‬ו‪:‬ה‪.(# 4‬‬     ‫לגדולה‪ .‬נותר רק מו‪ ,7‬עליו ישיב לבן‪.2 :‬צח‪!8‬‬
‫אם הפרש ימלט‪.2 ,‬צ‪:‬ז‪ # 5‬יכריע‪ .‬וריאנטים‬
‫נוספים הם‪...1 :‬צו‪ .2 6‬פה‪...11 ,# 3‬צה‪.2 5‬פד‪# 4‬‬                                        ‫)דיאגרמה ‪(2‬‬
                                                  ‫בלתי נמנע ההמשך‪..2 :‬צ‪:‬א‪.3 7‬צח‪ 7+‬וזוכה‬
                           ‫ו‪...1-‬צ‪:‬ו‪.2 3‬מה‪:‬ו‪.# 3‬‬

‫צח~‪/‬רז‪5‬‬    ‫צז‪5‬‬  ‫צז‪~2‬‬  ‫פה‪~1‬‬                        ‫ו‪:‬ז‪/4‬רו‪6‬‬                    ‫ה‪6‬‬        ‫מסע השחור‪ :‬ד‪4‬‬
                                                                                        ‫המט‪ :‬ג‪:‬ד‬
‫מהד‪ 4‬מהה‪ 3‬פ‪:‬ד‪ 3‬צ‪:‬ד‪ 5‬צ‪:‬ה‪ 7‬צ‪:‬ו‪5‬‬                                                                          ‫דיאגרמה ‪1‬‬

‫דיאגרמה ‪4‬‬                                         ‫דיאגרמה ‪3‬‬                                            ‫דיאגרמה ‪2‬‬

‫לקבל‪ .‬גם הוא פרסום ראשון עבור כותבתו ובו בחרנו לחתום את האסופה‬                                                                                               ‫המשך מעמוד ‪25‬‬
  ‫החמישית‪ ,‬ומבטא במספר שורות קצרות את מה שרצינו וקיווינו ב'הנני'‪:‬‬
                                                                                        ‫)כמשה שמיר‪ ,‬חיים גורי‪ ,‬בנימין גלאי‪ ,‬אמיר גלבוע‪ ,‬חנוך ברטוב וחבריהם(‬
                                                             ‫*‬                          ‫בשנות הארבעים וסביב מלחמת הקוממיות בתש"ח‪ ,‬כשרוח השירה העברית‬
                                                       ‫טליה סויסה‬                       ‫ורוח הלחימה והגבורה ומה שהעם עבר היו כרוכות יחד‪ ,‬בכאב ובקוממיות‪,‬‬
                               ‫ַעל ִכּסּוּי ַה ַטּ ִלּית ֶשׁ ֵה ַכ ְנ ִתּי ְל ָך ַל ֲח ֻת ָנּה‬
                                                       ‫ָר ַק ְמ ִתּי ' ִה ֵנּ ִני'‬                                        ‫ועד ללוחמות וללוחמים של המלחמה הזו‪.‬‬
                         ‫ִכּי ֶזה ָמה ֶשׁ ִבּ ַקּ ְשׁ ָתּ ִל ְזכֹּר ְכּ ֶשׁאַ ָתּה ִמ ְת ַפּ ֵלּל‬    ‫זו 'מלחמת הקוממיות השנייה' שלנו‪ ,‬במהלכה אנחנו זוכים לראות‬
                                     ‫ְו ַע ְכ ָשׁו‪ְ ,‬כּ ֶשׁאַ ָתּה ָרחוֹק‪ְ ,‬בּ ַמ ִדּים‬         ‫בחודשים הללו את פרצי היצירה‪ ,‬לצד התעוררות והתחדשות הסולידריות‬
                                               ‫ֲא ִני ְמ ַב ֶקּ ֶשׁת ֶשׁ ִתּ ְזכֹּר‬          ‫הישראלית‪ ,‬הערבות ההדדית וברית הגורל המשותפת‪ ,‬שחשבנו שכבר‬
                                                                                        ‫אבדו מעימנו‪ .‬השירה הנכתבת ואשר נשלחת אלינו מכילה בתוכה הן את‬
                                                                 ‫ִה ְנּ ָך‬               ‫ביטויי הכאב‪ ,‬הטראומה‪ ,‬הקינה והמחאה והן את רשמי הגבורה‪ ,‬ההיחלצות‬
                                                                 ‫ִה ְנּ ָך‬
                                                                                                                                                         ‫והתקווה‪.‬‬
                                                                                        ‫עיקר שמחתנו וגאוותנו בפרויקט הזה הוא על גילויים של כותבות‬
                                                                                        ‫וכותבים רבים שזהו פרסומם הראשון‪ ,‬חלקם מקרב אוכלוסיית היישובים‪,‬‬

                                                                                                                                 ‫המושבים והקיבוצים בעוטף עזה‪.‬‬
                                                                                        ‫לסיום הרשימה הזו‪ ,‬אני בוחר בשיר קטן‪-‬גדול ששמחנו והתרגשנו‬

                                                            ‫לגוש עציון‬        ‫גיליון ‪ | 341#‬ז׳ באדר א׳ תשפ״ד | ‪16.2.2024‬‬  ‫‪ 30‬גוּשפנקה‬

                                                             ‫הסיפור של ישראל‬
                                                                  ‫תש“ג‪-‬תשפ“ג‬
   25   26   27   28   29   30   31   32