Page 32 - Gushpanka356
P. 32

‫פחות ופחות אקדמיים מבעבר ומאפשרים‬                 ‫מה תעשה עם ילד שנשלח‬                    ‫קצת ולא לתפעל שום דבר מתוך מערבולת‬
     ‫תעסוקה מגוונת יותר ולאו דווקא על ידי‬                     ‫אליכם לחדר המנהל‬               ‫רגשית‪ .‬אנחנו בדרך כלל חכמים הרבה יותר‬
  ‫השכלה ותארים‪ .‬אך האמת שאני לא מסכים‬                            ‫כי הפריע בכיתה?‬            ‫כשמתרחקים מהמקרה והאסימונים מתחילים‬
      ‫עם ההגדרה הזו ל״חיים האמיתיים״ והם‬                                                    ‫לרדת בראש‪ .‬אני מאמין ביצירת בריתות דרך‬
   ‫לדעתי השקפת עולמו של האדם; האופן בו‬          ‫אני מאמין ששינויים צריכים לנבוע מבפנים‬
   ‫הוא בוחר לחיות ולפרש את קורות חייו‪ .‬זה‬   ‫ובטבעיות‪ .‬תהליכים צריכים לקרות לאט ובטוח‪.‬‬           ‫שיחה טובה‪ ,‬החלטה משותפת של שיפור‬
    ‫בהחלט דבר שעושר תרבותי‪ ,‬חינוכי וערכי‬                                                   ‫והתקדמות וחתימה על הסכם‪ .‬מהלך כזה מביא‬
‫יכולים לשנות‪ .‬לכן‪ ,‬חינוך ערכי משובח‪ ,‬קבלת‬        ‫אני נכנס לנעליים גדולות של אופיר לוגסי‪,‬‬
     ‫נכסים תרבותיים ויכולות אישיות בהחלט‬        ‫שעיצב וייצב את בית הספר‪ .‬המורים‪ ,‬מטבע‬        ‫רווחים עמוקים של היכרות והתקדמות רבה‪.‬‬
 ‫מכינים את האדם ל״חיים האמיתיים״‪ .‬עדיין‪.‬‬       ‫הדברים‪ ,‬רגילים אליו ומתגעגעים ומתרגלים‬
                                                                                                             ‫איזה תלמיד היית?‬
     ‫מה הדבר הכי חשוב שתלמיד‬                       ‫למציאות החדשה‪ .‬גם אני‪ ,‬וזה טבעי ולא‬
             ‫במוסד שלך יצא איתו?‬             ‫פשוט‪ .‬השינויים בביה״ס יתחילו מתוך תחושת‬            ‫הייתי ילד חברותי מאד‪ ,‬איש שיחה ומאוד‬
                                                                                                 ‫יצירתי (הצייר של הכיתה‪ ,‬אחראי הצגות‬
     ‫ראיית הטוב (בזולת ובכלל)‪ ,‬לאופטימיות‬         ‫התייצבות וביטחון שתגיע עם הזמן בע״ה‪.‬‬        ‫וטקסים‪ ,‬המון בחדר מוסיקה‪ ...‬אך כתלמיד‬
                    ‫עמוקה ולעשייה מתמדת‪.‬‬
                                                        ‫טוענים שמערכת החינוך‬                       ‫הייתי מאד בינוני‪ ...‬לא הלך לי בהרבה‬
 ‫מה אתה מאחל לתלמידים שלך?‬                          ‫לא מכינה את הילדים לחיים‬                  ‫מקצועות וזה היה מתסכל מאד‪ .‬רק בתקופת‬

         ‫שיגרה שתאפשר הבראה והתפתחות‪.‬‬                      ‫האמיתיים‪ .‬מה דעתך?‬                       ‫הישיבה נפתח לי משהו בראש ופשוט‬
                                                                                                 ‫התאהבתי בלמידה‪ .‬עד היום אני מאוהב‬
                                                   ‫כשאומרים ״החיים האמיתיים״ מתכוונים‬        ‫ביכולת האינסופית הזאת – ללמוד‪ .‬זה פלא‪.‬‬
                                                    ‫בד״כ לחיי התעסוקה כיום‪ ,‬שהם באמת‬

‫להכין את הילדים לחיים האמיתיים?‬
   ‫החיים האמיתיים הם כאן ועכשיו‬

        ‫אחרי שתסתגל‪ ,‬מה הדבר‬                        ‫תמיד חלמת לנהל בית ספר?‬                         ‫אביתר קליין‬
   ‫הראשון שתשנה בבית הספר?‬
                                            ‫זה לא היה החלום בה״א הידיעה‪ ,‬אבל זה כן היה‬                      ‫בן ‪ ,39‬נשוי ‪,+6‬‬
       ‫אני לא רואה ערך בשינוי הקיים‪ ,‬אלא‬     ‫תרחיש אפשרי במידה וזה יתאים לי ולמערכת‪.‬‬                          ‫תושב אפרת‪.‬‬
        ‫דווקא בהמשכיות ועליית קומה‪ .‬בית‬
                                                             ‫מה החזון אותו אתה‬                              ‫מנהל בית ספר‬
     ‫הספר נמצא בעיצומו של שיפור בתחום‬                           ‫מביא לבית הספר?‬                                ‫כרמי יהודה‪.‬‬
    ‫הפדגוגי והאקלימי וארצה להמשיך זאת‪.‬‬
                                                     ‫כרמי יהודה הוא בית ספר אזורי שנותן‬    ‫ביתר חינך בבית הספר כרמיא‬
      ‫הרבה דובר על כך שמערכת‬                         ‫מענה רחב ככל הניתן לאוכלוסיית גוש‬
    ‫החינוך לא מכינה את הילדים‬                       ‫עציון‪ .‬מבחינתי זה ערך למצוא התאמות‬     ‫יהודה במשך ‪ 11‬שנים‪ ,‬במהלכן‬
     ‫לחיים האמיתיים‪ .‬מה דעתך?‬                                                              ‫היה רכז טיולים‪ ,‬ומאוחר יותר‬
                                                               ‫לכל תלמיד לפי צרכיו ודרכו‪.‬‬
‫מבחינתי‪ ,‬ה״חיים האמיתיים״ הם כאן ועכשיו‪.‬‬                                                     ‫גם רכז שכבה‪ .‬בשנתיים האחרונות היה‬
      ‫ארצה שכל תלמיד יעבור חווית למידה‬                ‫מה תעשה עם ילד שנשלח‬                      ‫מחנך ורכז שכבה בתיכון דרך אבות‪.‬‬
                                                ‫לחדר המנהל כי הפריע בכיתה?‬
    ‫טובה ומשמעותית בשנות לימודיו אצלנו‪.‬‬
                                                          ‫אנסה להבין מה הקושי וכיצד אני‬
    ‫מה הדבר הכי חשוב שתלמיד‬                                       ‫יכול לעזור להתגבר עליו‪.‬‬
          ‫במוסד שלכם יצא איתו?‬
                                                               ‫איזה תלמיד היית?‬
                            ‫פשטות וערכיות‪.‬‬
                                                    ‫לא הצטיינתי מבחינה לימודית‪ ...‬לעומת‬
 ‫מה אתה מאחל לתלמידים שלך‬                       ‫זאת‪ ,‬הייתי מאוד מעורה בפעילות חברתית‪.‬‬
        ‫לשנת הלימודים החדשה?‬                     ‫נראה לי שגם המורים שלי חותמים על זה‪.‬‬

                        ‫עשייה לשיפור עצמי‬

                                            ‫גיליון ‪ | 356#‬כ״א באב תשפ״ה | ‪15.8.2025‬‬        ‫‪ 32‬גּושפנקה‬
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37