Page 30 - Gushpanka356
P. 30

‫חדר‬
                                             ‫המנהל‬
      ‫מסדרונות בתי הספר שוממים‪ .‬בדממת חופשת הקיץ קשה‬
  ‫לדמיין שממש עוד מעט הם ירחשו אלפי תלמידים ואנשי צוות‪.‬‬
 ‫ביניהם יהיו עוד ארבעה נרגשים במיוחד‪ .‬אלו הם מנהלי מוסדות‬
‫החינוך החדשים בגוש עציון‪ .‬יצאנו להכיר אותם רגע לפני הצלצול‬

             ‫מה החזון שאת מביאה‬                        ‫קרני אלדד‬                                  ‫יעל פאר‬
                  ‫איתך לבית הספר?‬
                                             ‫מסע של יעל בעולם החינוך החלה‬                   ‫בת ‪ ,37‬נשואה לדביר‬
         ‫אני מאמינה ביכולת של חינוך לשנות‬                                                        ‫ואימא לחמישה‪,‬‬
   ‫עולמות‪ ,‬לייצר שינוי אמיתי ועמוק ולהביא‬         ‫לפני ‪ 14‬שנים ב׳נירים׳ שבמעלה‬                    ‫תושבת נוקדים‪.‬‬
                                              ‫אדומים‪ ,‬כמורה לאומנות בבית ספר‬
     ‫אור למקומות של משבר וקושי‪ .‬זכותו של‬                                                     ‫מנהלת ביה״ס לביא‬
   ‫כל תלמיד לקבל מענה לצרכים ולייחודיות‬            ‫חינוך מיוחד כוללני לילדים עם הפרעות‬   ‫המוקם בגבעה הצהובה‬
   ‫שלו‪ ,‬וביכולתו של כל ילד לצמוח ולהיבנות‬         ‫התנהגות על רקע רגשי‪ ,‬תקשורתי ונפשי‪.‬‬
                                                    ‫במשך השנים מילאה תפקידים נוספים‪,‬‬
               ‫מתוך קשר יציב‪ ,‬בטוח ומאמין‪.‬‬   ‫התפתחה והתמקצעה‪ .‬בחמש השנים האחרונות‬
                                                   ‫שימשה כסגנית מנהלת בית הספר‪ ,‬רכזת‬
        ‫חינוך הוא ריצה למרחקים ארוכים של‬
         ‫אמונה עצומה בילד ובפוטנציאל שלו‬               ‫תחום התנהגות וחברת צוות הנהלה‪.‬‬

            ‫להפוך לפרי מתוק ולהבשיל – עם‬              ‫תמיד חלמת לנהל ביה״ס?‬
             ‫התמדה‪ ,‬סבלנות אהבה ועקביות‪.‬‬
                                                ‫לא תכננתי להיכנס לחינוך הפורמלי‪ .‬הייתי‬
                 ‫איזו תלמידה היית?‬                  ‫רכזת נוער‪ ,‬למדתי אומנות ודמיינתי את‬

   ‫תלמידה מאתגרת עם הרבה קשיים‪ .‬צלחתי‬          ‫עצמי בכלל במסלול יצירתי אחר‪ .‬את תעודת‬
‫את מערכת החינוך בזכות מורים מעטים שראו‬            ‫ההוראה עשיתי כדי ״שיהיה מקצוע ביד״‪.‬‬
                                                   ‫ואז הגעתי לנירים והתאהבתי – בילדים‪,‬‬
    ‫אותי בדרך‪ ,‬אהבו אותי והאמינו בי‪ ,‬ובזכות‬
 ‫ההורים שלי שעבדו קשה ולא ויתרו עלי‪ .‬אני‬        ‫במשמעות‪ ,‬בצוות ובכוח שיש בליווי של מי‬
                                                ‫שעובר דרך לא פשוטה‪ .‬נשארתי גם כשהיה‬
    ‫נושאת בתוכי צלקות רבות מהשנים האלה‬           ‫מאתגר‪ ,‬גם כשהיו מחשבות על שינוי כיוון‪.‬‬
    ‫וזו הסיבה המרכזית שבגללה בחרתי להיות‬
  ‫מנהלת בית ספר‪ .‬לכל ילד‪ ,‬בלי קשר לקשיים‬         ‫כמה שנים אחר כך‪ ,‬באמצע שנה מאוד לא‬
‫שלו ולהתנהגות שלו‪ ,‬מגיעה הזדמנות להצליח‪,‬‬         ‫צפויה‪ ,‬נפתחה בפני דלת לעולמות הניהול‬
 ‫מגיע שיאמינו בו‪ ,‬יאהבו אותו ויתנו לו מקום‪.‬‬       ‫ומצאתי את עצמי צומחת בדיוק לשם‪ .‬לא‬

                                                     ‫מה שחשבתי‪ ,‬אבל בדיוק מה שהתאים‪.‬‬

                                             ‫גיליון ‪ | 356#‬כ״א באב תשפ״ה | ‪15.8.2025‬‬     ‫‪ 30‬גּושפנקה‬
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35