Page 31 - Gushpanka356
P. 31

‫אני מאמינה ביכולת של חינוך לשנות‬
             ‫עולמות‪ ,‬לייצר שינוי אמיתי ועמוק ולהביא‬

                        ‫אור למקומות של משבר וקושי‬

‫ארגז כלים עשיר‪ ,‬מתוך ביטחון בעצמו וביכולות‬    ‫בעולם האמיתי‪ .‬יש לי כל כך הרבה תלמידים‬                      ‫מה הדבר הראשון‬
     ‫שלו לשאת תסכולים‪ ,‬להתקדם ולהתפתח‪.‬‬               ‫שהגיעו לחינוך המיוחד הכוללני מתוך‬                ‫שתשני בבית הספר?‬
                                                      ‫משבר גדול‪ ,‬עברו דרך מדהימה‪ ,‬חזרו‬
   ‫מה את מאחלת לתלמידים שלך‬                         ‫לחינוך הרגיל והפכו למובילים ובוגרים‬             ‫״לביא״ הוא בית ספר חדש‪ ,‬אליו‬
          ‫לשנת הלימודים החדשה?‬                                                                              ‫אפשר ליצוק תוכן ודרך‪.‬‬
                                               ‫שתורמים לחברה ולמדינה‪ .‬אני חושבת שיש‬
         ‫מאחלת לכם שנה שבה תרגישו שאתם‬         ‫למערכת עבודה רבה וחשובה‪ ,‬ותמיד אפשר‬            ‫הרבה דובר על כך שמערכת‬
       ‫יכולים לנסות‪ ,‬לטעות‪ ,‬ללמוד ולהצליח;‬                                                  ‫החינוך לא מכינה את הילדים‬
                                                      ‫לתקן ולשנות ולעשות עוד יותר טוב‪.‬‬      ‫לחיים האמיתיים‪ .‬מה דעתך?‬
          ‫שכל אחד ימצא את הכוחות שבו‪ ,‬וכל‬
         ‫יום יהיה הזדמנות חדשה לגלות משהו‬         ‫מה הדבר הכי חשוב שתלמיד‬                  ‫דווקא בעולמות החינוך המיוחד אני רואה‬
                                                          ‫במוסד שלך יצא איתו?‬            ‫כמה כוח ויכולת יש למערכת להכשיר ולתת‬
                  ‫חדש על עצמכם ועל העולם‪.‬‬
                                                ‫כישורי חיים‪ ,‬אמונה ביכולות שלו‪ ,‬היכולת‬       ‫כלים יישומיים להתמודדות ולהתנהלות‬
                                            ‫להתמודד‪ ,‬לווסת את עצמו ולהתנהל בעולם עם‬

       ‫עד היום‬                                    ‫ספר קצת על דרכך החינוכית‪.‬‬                   ‫יוני רוזנק‬
     ‫אני מאוהב‬
                                             ‫ל עולם החינוך הגעתי לפני ‪20‬א‬                ‫בן ‪ ,41‬נשוי ‪ +‬שישה‪,‬‬
        ‫ביכולת‬                                                                                    ‫תושב תקוע‬
    ‫האינסופית‬                                    ‫שנה‪ ,‬דרך הצעה מפתיעה אחרי‬
                                               ‫הצבא‪ :‬להקים כיתת בימ״ד בבי״ס‬                ‫מנהל אח״י תקוע‪,‬‬
       ‫הזאת –‬                                                                                   ‫חטיבה בוגרת‬
         ‫ללמוד‪.‬‬                                   ‫שקד בשדה אליהו‪ ,‬יוזמה שהדליקה אותי‬
        ‫זה פלא‬                                   ‫וזכורה לי לטובה‪ .‬ב״ה הקונספט פועל שם‬
                                                 ‫עד היום‪ .‬משם עברנו לכפר עציון‪ ,‬לעבודה‬
‫ללימוד מתוך סקרנות ואתגר‪ .‬אני מאמין שחווית‬
 ‫ההתפתחות והגדילה הכרוכה בלימוד משכללת‬              ‫לצד הרב אלישיב קנוהל זצ״ל‪ ,‬ולישיבת‬
      ‫את חוויית הביתיות ומעמיקה את השמחה‪.‬‬       ‫מקור חיים ולסמינרי הגיור של צה״ל‪ .‬משם‬
        ‫אלו חלקים משלימים ולא מנוגדים כלל‪.‬‬
                                                    ‫לשליחות בהודו ומשם לבי״ס פלך בנים‬
                                              ‫בירושלים‪ ,‬בו הייתי בשבע השנים האחרונות‪.‬‬

                                                      ‫תמיד חלמת להיות מנהל?‬

                                                  ‫האמת שלא‪ .‬בעשור האחרון הייתי בצוותי‬
                                            ‫ניהול‪ ,‬אך זה לא ממש עלה‪ .‬עד שקיבלתי טלפון‬
                                             ‫לפני שלוש שנים‪ ,‬בו הוצע לי לנהל את ׳יהודה‬

                                               ‫הלוי׳ – בי״ס ירושלמי ותיק שאמי ז״ל עבדה‬
                                                ‫בו עד סמוך לפטירתה‪ .‬זה ריגש אותי מאוד‪.‬‬
                                             ‫עד היום אינני יודע מי העלה את שמי‪ ,‬אך מאז‬
                                               ‫הרעיון נבט בראשי‪ .‬עכשיו זה הבשיל ונהיה‪.‬‬

    ‫מה תעשה עם ילד שנשלח‬                                 ‫מה החזון שאתה מביא‬
             ‫אליכם לחדר המנהל‬                                         ‫לבית הספר?‬
                ‫כי הפריע בכיתה?‬
                                            ‫אני מאמין ש׳בית ספר׳ הוא קודם כל ׳בית׳ ואז‬
 ‫ראשית‪ ,‬אני מאמין שנכון ״להכות בברזל‬         ‫׳ספר׳‪ .‬אין אדם למד אלא במקום בו לבו חפץ‪.‬‬
‫בעודו קר״‪ ,‬כלומר לתת לעניינים להתקרר‬        ‫הביתיות והשמחה צריכות להכשיר את הלבבות‬

‫גּושפנקה ‪31‬‬  ‫גיליון ‪ | 356#‬כ״א באב תשפ״ה | ‪15.8.2025‬‬
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36